Medior inkoopadviseur

Opdracht status
Deze opdracht is gesloten

Inleiding
ICTU is op 11 april 2001 opgericht door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. ICTU is een instelling van en voor overheden.

Het werkveld van ICTU is de digitale overheid. Deze zorgt voor het verbeteren van zowel de werkprocessen bij overheden als de dienstverlening aan de maatschappij en de Interactie met burgers. ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheidsbreed karakter die vaak een ICT-component hebben. Dit gebeurt vaak in projecten, maar ook in adviesopdrachten. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU wil zich onderscheiden door het realiseren van concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan dienstverlening aan burgers en bedrijven.

De directie Bedrijfsvoering heeft als missie de ICTU-organisatie professionele en (kosten)effectieve ondersteuning te bieden bij de uitvoering van generieke taken. Samen met de verantwoordelijkheid voor interne communicatie bestrijkt het werkveld van de directie Bedrijfsvoering alle PIOFACH-taken:
•    facilitaire zaken en Servicedesk
•    financiën
•    human relations
•    inkoop
•    ICT
•    juridische zaken
•    management- en projectondersteuning

De directie Bedrijfsvoering levert ondersteunende diensten en capaciteit aan projecten en het ICTU-management, op tijd, op de gewenste plek en met de gewenste kwaliteit.

De afdeling Inkoop, onderdeel van de directie Bedrijfsvoering, is het centrale expertisecentrum op het gebied van inkoop en aanbesteding. Inkoop richt zich op het verkrijgen van het gewenste product/dienst met de juiste specificaties, op tijd en tegen de beste prijs. Met daarbij de kernwaarden transparantie, rechtmatigheid, doelmatigheid en non-discriminatie.

Activiteiten worden uitgevoerd in het verlengde van projectleiders en projectsecretarissen (> 30), die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering en de rechtmatigheid van inkoopactiviteiten binnen het eigen project. 

Het inkoopproces geldt voor alle inkoop vanaf het moment dat een inkoopbehoefte binnen ICTU ontstaat tot het moment dat het inkoopcontract met ICTU is beëindigd.

Het inkoopteam binnen ICTU bestaat uit een mix van senior, medior en junior adviseurs alsmede een jurist. Wij zoeken ter aanvulling een medior adviseur tot de invulling van de vacature met een interne medewerker is gerealiseerd.

Taakomschrijving
Jij snapt waar het om draait bij het inkopen voor de overheid. Je maakt je snel eigen in welke context je opereert, hebt kennis van de diverse inkoopprocessen en staat interne opdrachtgevers met raad en daad bij, zodat zij snel én goed worden geholpen om hun inkoopvragen in te vullen. Dat doe je in de context van een inkoopteam dat met elkaar aan het bouwen is. Er staan twee vacatures uit voor interne invulling (medior en senior adviseur). Er loopt een project om de inkoopprocessen te digitaliseren. Van jou wordt een actieve houding verwacht.

We vragen het volgende van de medior inkoopadviseur:
•    Kennis van en ruimschoots ervaring met de inkoopprocessen zoals deze worden gevolgd binnen ICTU (EVO, MVO, EA, raamovereenkomsten);
•    Het ondersteunen en adviseren van de daarbij verantwoordelijke inkopers vanuit de projecten. Jij bent eerste aanspreekpunt voor de EVO- en MVO-uitvragen;
•    Het maken van inkooprapportages en analyses (zoals spendanalyses);
•    Het kunnen assisteren dan wel uitvoeren van (minder complexe) Europese aanbestedingen (waaronder voorbereiding, implementatie, nazorg);
•    Uitvoeren van contractbeheer;
•    Geven van inkoopvoorlichting aan (nieuwe) collega’s in de organisatie;
•    Het ontwikkelen en onderhouden van goede relaties met de interne klanten.

Gewenste profiel
Door je professionele houding en je kennis weet je snel het vertrouwen te winnen van je collega’s en interne klanten. Je functioneert zelfstandig binnen het team en weet wanneer af te stemmen met je collega’s.
Inhoudelijke kennis van aanbestedingswetgeving en -processen is vanzelfsprekend. Je hebt bij voorkeur ervaring binnen een overheidsinstelling met het adviseren bij en het begeleiden en publiceren van (Europese) aanbestedingstrajecten, inclusief de voorbereiding en overdracht naar de organisatie.
Je laat je niet snel van de wijs brengen en bezit een natuurlijke overtuigingskracht. Je werkt zorgvuldig, bent doortastend, hebt een hands-on mentaliteit en je hebt een collegiale en flexibele instelling.
Je hebt goede kennis van Office 365 en het werken in Sharepoint.

Kerncompetenties:
•    Innovatief vermogen
•    Omgevingsbewustzijn/omgevingssensitief
•    Samenwerken – teamspeler
•    Resultaatgericht

Functie gerelateerde competenties:
•    Sterke communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
•    Analytisch vermogen
•    Proactief
•    Plannen en organiseren
•    Benaderbaar en klantgericht
•    Samenwerken
•    Pragmatisch
•    Voortgangscontrole

Eisen
Algemene eisen:

1.    Afgeronde MBO- of HBO-opleiding in relevante richting
2.    NEVI 1 en NEVI 2 certificaat of gelijkwaardig
3.    Aantoonbare ervaring als inkoopadviseur
4.    Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met tactische inkoopwerkzaamheden (waaronder EVO/MVO/contractmanagement)
5.    Kennis van nationale en Europese wet- en regelgeving op het gebied van inkoop
6.    Digitaal vaardig
7.    Adviesvaardigheden
Tot slot beschik je over zeer goede communicatieve vaardigheden en beheers je de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen
- Aantoonbare inkoopervaring binnen een vergelijkbare organisatie (overheid/projecten), blijkend uit motivatie en cv.
- Aantoonbare ervaring met het adviseren over en het ondersteunen bij EVO’s en MVO’s op tactisch niveau.
- Aantoonbare ervaring met uitvoering van minder complexe (Europese) aanbestedingen en ondersteuning bij complexe (Europese) aanbestedingen.
- Aantoonbare ervaring met inkoop van ICT diensten en middelen.

Functie eisen

Eisen
Algemene eisen:
1.    Afgeronde MBO- of HBO-opleiding in relevante richting
2.    NEVI 1 en NEVI 2 certificaat of gelijkwaardig
3.    Aantoonbare ervaring als inkoopadviseur
4.    Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met tactische inkoopwerkzaamheden (waaronder EVO/MVO/contractmanagement)
5.    Kennis van nationale en Europese wet- en regelgeving op het gebied van inkoop
6.    Digitaal vaardig
7.    Adviesvaardigheden
Tot slot beschik je over zeer goede communicatieve vaardigheden en beheers je de Nederlandse taal in woord en geschrift.
 

Wensen
- Aantoonbare inkoopervaring binnen een vergelijkbare organisatie (overheid/projecten), blijkend uit motivatie en cv.
- Aantoonbare ervaring met het adviseren over en het ondersteunen bij EVO’s en MVO’s op tactisch niveau.
- Aantoonbare ervaring met uitvoering van minder complexe (Europese) aanbestedingen en ondersteuning bij complexe (Europese) aanbestedingen.
- Aantoonbare ervaring met inkoop van ICT diensten en middelen.


  • Inkoop Adviseur
  • Inkoper
  • NEVI 1 - Professional
  • NEVI 2 - Expert

ICTU

Wil jij bijdragen aan een betere digitale overheid en helpen met het oplossen van maatschappelijke vraagstukken? Dan zoeken wij jou voor onze opdrachtgever ICTU!

Bij ICTU werk je in een innovatieve, creatieve en technologische omgeving en realiseer je kwalitatief hoogwaardige digitale dienstverlening. Een bekend voorbeeld hiervan is de ontwikkeling van DigiD. Om te kunnen blijven innoveren en werken aan oplossingen voor deze actuele complexe maatschappelijke vraagstukken heeft ICTU een grote flexibele schil.

Bezit jij de juiste expertise voor de veelal strategische en schaarse profielen? Meld je dan nu aan!