Opdrachten

Stichting ICTU Community manager

Community manager

Info

Functie

Community manager

Locatie

Den Haag

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

19.07.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

106555

Sluitingsdatum

date-icon19.07.2022 clock-icon13:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)

DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.


Jouw profiel
We zijn op zoek naar een ervaren communitymanager. In deze functie ben jij de spin in het web als het gaat om alle communities van Gebruiker Centraal. Je helpt ze opzetten, inrichten en houdt ze actief. Je stelt een overkoepelende strategie en een strategie per community op, onderzoekt de behoeften en bouwt nieuwe communities (verder) op. Vervolgens is de uitdaging om de leden actief te houden en de meet ups te voorzien van interessante onderwerpen, sprekers en ideeën om met elkaar in gesprek te gaan. De inhoud verzamelen doe je samen met collega’s uit het team. Eventueel zorg je ook voor het faciliteren van de meet ups.

Projectomschrijving
Gebruiker Centraal is een kenniscommunity voor professionals die werken aan de (online) dienstverlening en communicatie van de overheid. We organiseren bijeenkomsten over allerlei aspecten van gebruiksvriendelijke en inclusieve dienstverlening en communicatie en we ontwikkelen instrumenten om die professionals daarin te faciliteren.

Jouw bijdrage aan het project
Op dit moment hebben we 5 communities (in oprichting):
o    Kenniscommunity inclusieve dienstverlening
o    Kenniscommunity Direct Duidelijk (in oprichting)
o    Community of Practise: Design thinking bij de overheid
o    Community CX (nog op te richten)
o    Community omnichannel

Als communitymanager ben (mede) jij het gezicht en aanspreekpunt van de communities, zowel binnen als buiten de organisatie. Je creëert draagvlak bij de diverse stakeholders en bewaakt de samenhang met andere bestaande of nieuwe communities en instrumenten van Gebruiker Centraal. Alle communities zijn een samenwerking, zowel met marktpartijen als overheidsorganisaties

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, uitvoeren en bewaken van de strategie. En voor de binding, activering, positionering, moderatie en analyse. Jij bent degene die het plan en de kalender (mede) opzet en beheert. Je adviseert collega’s over de eventuele inzet van een online platform voor een community. Je adviseert collega’s bij het optimaal inzetten van de community(‘s). Je coördineert en creëert (mede) content voor de community. Ook werving van nieuwe communityleden valt binnen jouw rol: je denkt mee over de inzet van kanalen, middelen en netwerken om de community zichtbaar te maken en te zorgen dat deze groeit. Dit doe je samen met het team Communicatie.

Je krijgt energie van het opzetten en laten groeien van een community en je bent een echte verbinder. Je kunt goed samenwerken, maar vindt het ook prima om zelfstandig te werken. Je hebt ervaring met en/of affiniteit met de onderwerpen, zoals inclusieve dienstverlening, duidelijke overheidscommunicatie, design thinking en omnichannel.

Je vindt het leuk om met een klein team vaart te zetten achter ontwikkelingen binnen een grotere community, op een dynamische plek die veel verschillende stakeholders en ontwikkelsnelheden kent. Je bent flexibel in je werkzaamheden, je werkt voor een aantal verschillende communities en zult vaak moeten switchen tussen taken. Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en weet je staande te houden als er deadlines moeten worden gehaald.

Wat wij eisen
•    Tenminste 3 jaar relevante werkervaring opgedaan als communitymanager/-builder.
•    Ervaring met het opzetten van online community-platforms.
•    Uitgebreide kennis van communitymanagement: van strategie en positionering tot doelgroepsonderzoek, binding, activering, moderatie en analyse.
•    Een motivatie waarom je voldoet aan het profiel en de gewenste bijdrage aan het project.

Wat wij wensen
- Ervaring met de verbinding tussen online en fysieke aspecten van een community
- Relevante werkervaring binnen de overheid op het gebied van inclusieve dienstverlening.
- Ervaring met organiseren van events ter ondersteuning van een community


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)

DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.


Jouw profiel
We zijn op zoek naar een ervaren communitymanager. In deze functie ben jij de spin in het web als het gaat om alle communities van Gebruiker Centraal. Je helpt ze opzetten, inrichten en houdt ze actief. Je stelt een overkoepelende strategie en een strategie per community op, onderzoekt de behoeften en bouwt nieuwe communities (verder) op. Vervolgens is de uitdaging om de leden actief te houden en de meet ups te voorzien van interessante onderwerpen, sprekers en ideeën om met elkaar in gesprek te gaan. De inhoud verzamelen doe je samen met collega’s uit het team. Eventueel zorg je ook voor het faciliteren van de meet ups.

Projectomschrijving
Gebruiker Centraal is een kenniscommunity voor professionals die werken aan de (online) dienstverlening en communicatie van de overheid. We organiseren bijeenkomsten over allerlei aspecten van gebruiksvriendelijke en inclusieve dienstverlening en communicatie en we ontwikkelen instrumenten om die professionals daarin te faciliteren.

Jouw bijdrage aan het project
Op dit moment hebben we 5 communities (in oprichting):
o    Kenniscommunity inclusieve dienstverlening
o    Kenniscommunity Direct Duidelijk (in oprichting)
o    Community of Practise: Design thinking bij de overheid
o    Community CX (nog op te richten)
o    Community omnichannel

Als communitymanager ben (mede) jij het gezicht en aanspreekpunt van de communities, zowel binnen als buiten de organisatie. Je creëert draagvlak bij de diverse stakeholders en bewaakt de samenhang met andere bestaande of nieuwe communities en instrumenten van Gebruiker Centraal. Alle communities zijn een samenwerking, zowel met marktpartijen als overheidsorganisaties

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, uitvoeren en bewaken van de strategie. En voor de binding, activering, positionering, moderatie en analyse. Jij bent degene die het plan en de kalender (mede) opzet en beheert. Je adviseert collega’s over de eventuele inzet van een online platform voor een community. Je adviseert collega’s bij het optimaal inzetten van de community(‘s). Je coördineert en creëert (mede) content voor de community. Ook werving van nieuwe communityleden valt binnen jouw rol: je denkt mee over de inzet van kanalen, middelen en netwerken om de community zichtbaar te maken en te zorgen dat deze groeit. Dit doe je samen met het team Communicatie.

Je krijgt energie van het opzetten en laten groeien van een community en je bent een echte verbinder. Je kunt goed samenwerken, maar vindt het ook prima om zelfstandig te werken. Je hebt ervaring met en/of affiniteit met de onderwerpen, zoals inclusieve dienstverlening, duidelijke overheidscommunicatie, design thinking en omnichannel.

Je vindt het leuk om met een klein team vaart te zetten achter ontwikkelingen binnen een grotere community, op een dynamische plek die veel verschillende stakeholders en ontwikkelsnelheden kent. Je bent flexibel in je werkzaamheden, je werkt voor een aantal verschillende communities en zult vaak moeten switchen tussen taken. Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden en weet je staande te houden als er deadlines moeten worden gehaald.

Wat wij eisen
•    Tenminste 3 jaar relevante werkervaring opgedaan als communitymanager/-builder.
•    Ervaring met het opzetten van online community-platforms.
•    Uitgebreide kennis van communitymanagement: van strategie en positionering tot doelgroepsonderzoek, binding, activering, moderatie en analyse.
•    Een motivatie waarom je voldoet aan het profiel en de gewenste bijdrage aan het project.

Wat wij wensen
- Ervaring met de verbinding tussen online en fysieke aspecten van een community
- Relevante werkervaring binnen de overheid op het gebied van inclusieve dienstverlening.
- Ervaring met organiseren van events ter ondersteuning van een community


De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center