Opdrachten

Stichting ICTU Strategisch Communicatie Adviseur

Strategisch Communicatie Adviseur

Info

Functie

Strategisch Communicatie Adviseur

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

17.07.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

113833

Sluitingsdatum

date-icon07.07.2022 clock-icon07:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)
DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Afdeling/projectomschrijving
Over ICTU
ICTU werkt samen aan een betere digitale overheid.
Samen met onze opdrachtgevers realiseren we kwalitatief hoogwaardige digitale dienstverlening. We verbinden kennis aan kunde, en oplossingen aan vraagstukken. Met oog voor de balans tussen techniek en gebruik, tussen innovatie en werkbare oplossingen. Zodat burgers en bedrijven zaken die ze doen met de overheid veilig en makkelijk digitaal kunnen afhandelen.

Inleiding en achtergrond:
Het kabinet heeft in het eerste kwartaal van 2022 een stappenplan naar de Tweede Kamer gestuurd over het zo snel mogelijk voldoen aan eisen van het besluit digitale toegankelijkheid overheid, waaronder de volledige digitale toegankelijkheid van overheidswebsites en van mobiele applicaties (apps). Overheden die tot dusverre geen of weinig resultaat hebben laten zien, worden aangespoord om zo snel mogelijk werk te maken van toegankelijkheid en concrete verbetermaatregelen te nemen. Indien substantiële verbeteringen uitblijven, zal na inwerkingtreding van de Wet digitale overheid (Wdo) zo nodig in voorkomende gevallen gebruik worden gemaakt van de handhavingsbevoegdheid van de staatssecretaris. Om te waarborgen dat verbetermaatregelen daadwerkelijk leiden tot betere toegankelijkheid wordt er niet alleen ondersteuning geboden aan overheidsorganisaties, maar wordt ook het toezicht op de naleving versterkt. Het ministerie van BZK heeft ICTU de opdracht gegeven het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid vorm te gegeven en uit te voeren.

Het programma zal in 4 deelprojecten worden uitgevoerd. Dit zijn inzicht, monitoring en dashboard, faciliteren toezichthouders en organisatie toezicht.

Voor het programma zijn we op zoek naar een Strategisch Communicatie Adviseur. Deze adviseur zal alle 4 deelprojecten ondersteunen en voorzien van de juiste communicatiestrategie.

Tot het takenpakket van de strategisch communicatieadviseur behoort onder meer:
•    Het bepalen van de communicatiestrategie van het programma
•    Het aansturen van een of meer (junior) communicatieadviseurs
•    Verantwoordelijkheid voor het maken van digitale media:
•    Inventarisatie van reeds beschikbare media van alle samenwerkingspartners (congressen, websites, overlegvormen, nieuwsbrieven).
•    Overleg met samenwerkingspartners over communicatie
•    Adviserend in stakeholder
•    Verantwoordelijkheid voor het maken van een landingspagina/(sub-)website die als vaste basis zal dienen voor de communicatie vanuit het programma.
•    Verantwoordelijkheid voor Interne media: Intranet, Yammer, ICTU-café, mailgroep inrichten
•    Verantwoordelijkheid voor externe (social) media
•    Het opstellen van een communicatieplan en kalender
•    De organisatie van de aftrap: een evenement kort na de inrichting en start van het programma
•    Introductie-materiaal: aanvangsbrief, presentatie, visitekaartje, referenties e.d.
•    Nieuwsbrief ontwikkelen: adresbestand, format, content-planning
•    Perscontacten blijven primair voorbehouden aan BZK, maar worden wel gevoed vanuit ICTU i.o.m. corporate communicatie ICTU
 Er wordt een inzet ingeschat 24 tot 32 uur tot minimaal 31-12-2022 met een optie op verlenging

Gewenste profiel
De strategisch communicatieadviseur is gewend te opereren in een ambtelijk/bestuurlijke omgeving met veel belangen en kan daarin goed opereren. De strategisch communicatieadviseur is omgevingssensitief en opereert pro-actief door ideeën en suggesties zowel gevraag als ongevraagd te opperen. De strategisch communicatieadviseur is een teamspeler maar weet ook goed uit te leggen welke strategie de voorkeur verdient. De strategisch communicatieadviseur kan goed met mensen omgaan en kan leiding geven aan andere communicatieadviseurs in een coachende stijl. De strategisch communicatieadviseur is een echte netwerker en weet goede samenwerkrelaties op te bouwen.

Eisen
•    Ten minste WO werk/denk niveau (master in communicatie)
•    Minimaal 5 jaar relevante ervaring met/in publieke sector
•    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
•    Aantoonbare ervaring met strategisch communicatiewerk
•    Aantoonbare ervaring met bestuursadvies

Wensen
Ervaring op gebied van digitale toegankelijkheid en toezicht functies
Relevante ervaring met meerdere verandertrajecten en programma/projectmanagement
Communicatief vaardig, gewend om in complexe projecten te acteren



Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)
DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Afdeling/projectomschrijving
Over ICTU
ICTU werkt samen aan een betere digitale overheid.
Samen met onze opdrachtgevers realiseren we kwalitatief hoogwaardige digitale dienstverlening. We verbinden kennis aan kunde, en oplossingen aan vraagstukken. Met oog voor de balans tussen techniek en gebruik, tussen innovatie en werkbare oplossingen. Zodat burgers en bedrijven zaken die ze doen met de overheid veilig en makkelijk digitaal kunnen afhandelen.

Inleiding en achtergrond:
Het kabinet heeft in het eerste kwartaal van 2022 een stappenplan naar de Tweede Kamer gestuurd over het zo snel mogelijk voldoen aan eisen van het besluit digitale toegankelijkheid overheid, waaronder de volledige digitale toegankelijkheid van overheidswebsites en van mobiele applicaties (apps). Overheden die tot dusverre geen of weinig resultaat hebben laten zien, worden aangespoord om zo snel mogelijk werk te maken van toegankelijkheid en concrete verbetermaatregelen te nemen. Indien substantiële verbeteringen uitblijven, zal na inwerkingtreding van de Wet digitale overheid (Wdo) zo nodig in voorkomende gevallen gebruik worden gemaakt van de handhavingsbevoegdheid van de staatssecretaris. Om te waarborgen dat verbetermaatregelen daadwerkelijk leiden tot betere toegankelijkheid wordt er niet alleen ondersteuning geboden aan overheidsorganisaties, maar wordt ook het toezicht op de naleving versterkt. Het ministerie van BZK heeft ICTU de opdracht gegeven het programma Inrichting toezicht digitale toegankelijkheid vorm te gegeven en uit te voeren.

Het programma zal in 4 deelprojecten worden uitgevoerd. Dit zijn inzicht, monitoring en dashboard, faciliteren toezichthouders en organisatie toezicht.

Voor het programma zijn we op zoek naar een Strategisch Communicatie Adviseur. Deze adviseur zal alle 4 deelprojecten ondersteunen en voorzien van de juiste communicatiestrategie.

Tot het takenpakket van de strategisch communicatieadviseur behoort onder meer:
•    Het bepalen van de communicatiestrategie van het programma
•    Het aansturen van een of meer (junior) communicatieadviseurs
•    Verantwoordelijkheid voor het maken van digitale media:
•    Inventarisatie van reeds beschikbare media van alle samenwerkingspartners (congressen, websites, overlegvormen, nieuwsbrieven).
•    Overleg met samenwerkingspartners over communicatie
•    Adviserend in stakeholder
•    Verantwoordelijkheid voor het maken van een landingspagina/(sub-)website die als vaste basis zal dienen voor de communicatie vanuit het programma.
•    Verantwoordelijkheid voor Interne media: Intranet, Yammer, ICTU-café, mailgroep inrichten
•    Verantwoordelijkheid voor externe (social) media
•    Het opstellen van een communicatieplan en kalender
•    De organisatie van de aftrap: een evenement kort na de inrichting en start van het programma
•    Introductie-materiaal: aanvangsbrief, presentatie, visitekaartje, referenties e.d.
•    Nieuwsbrief ontwikkelen: adresbestand, format, content-planning
•    Perscontacten blijven primair voorbehouden aan BZK, maar worden wel gevoed vanuit ICTU i.o.m. corporate communicatie ICTU
 Er wordt een inzet ingeschat 24 tot 32 uur tot minimaal 31-12-2022 met een optie op verlenging

Gewenste profiel
De strategisch communicatieadviseur is gewend te opereren in een ambtelijk/bestuurlijke omgeving met veel belangen en kan daarin goed opereren. De strategisch communicatieadviseur is omgevingssensitief en opereert pro-actief door ideeën en suggesties zowel gevraag als ongevraagd te opperen. De strategisch communicatieadviseur is een teamspeler maar weet ook goed uit te leggen welke strategie de voorkeur verdient. De strategisch communicatieadviseur kan goed met mensen omgaan en kan leiding geven aan andere communicatieadviseurs in een coachende stijl. De strategisch communicatieadviseur is een echte netwerker en weet goede samenwerkrelaties op te bouwen.

Eisen
•    Ten minste WO werk/denk niveau (master in communicatie)
•    Minimaal 5 jaar relevante ervaring met/in publieke sector
•    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
•    Aantoonbare ervaring met strategisch communicatiewerk
•    Aantoonbare ervaring met bestuursadvies

Wensen
Ervaring op gebied van digitale toegankelijkheid en toezicht functies
Relevante ervaring met meerdere verandertrajecten en programma/projectmanagement
Communicatief vaardig, gewend om in complexe projecten te acteren



De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center