Opdrachten

Stichting ICTU UX Designer

UX Designer

Info

Functie

UX Designer

Locatie

Den Haag

Uren per week

16 uren per week

Looptijd

17.07.2022 - 29.09.2022

Opdrachtnummer

113563

Sluitingsdatum

date-icon08.07.2022 clock-icon08:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)

DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Jouw profiel

Ben jij de UX designer die gaat voor een betekenisvolle en aangename gebruikerservaring?
Streef jij naar goed werkende digitale oplossingen voor iedereen?
Word je ook heel blij van het bedenken en uitwerken van creatieve oplossingen, waarbij je de gebruiker natuurlijk centraal zet?
En wil je bijdragen aan een betere overheid?

Dan ben jij degene die wij zoeken!

Jouw bijdrage aan het project

ICTU werkt aan een veilige digitale innovatie die de burger ondersteunt in het vinden van relevante (financiële) regelingen en het eenvoudig doorlopen van aanvraagprocedures, de Persoonlijke Regelingen Assistent. Dit kan vervolgens door overheidsinstanties worden gebruikt in plaats van formulieren. Dit is een digitale oplossing voor het versimpelen van de uitvoering, waarbij burgers regie over hun gegevens hebben, publieke waarden en grondrechten geborgd zijn en fouten voorkomen worden.

UX is in het project van belang omdat het project een zeer breed publiek moet kunnen bedienen voor een brede selectie van use cases binnen de samenleving. Hierbij is inclusiviteit van groot belang.

Jouw inzet als UX designer:
•    Van jouw hand komen creatieve oplossingen zoals een interactief prototype, mock-up of wireframe, die de doelen, belangen en wensen stakeholders altijd optimaal invullen;
•    Je houdt in je ontwerpen rekening met de wettelijke verplichtingen zoals digitale toegankelijkheidsvereisten;
•    Je faciliteert workshops, ontwerpsessies en gebruikersonderzoeken (en voert deze zo nodig zelf uit);
•    Je past de in aanmerking komende UX-tools en methodieken toe;
•    Je bent deel van het kleine Scrum/Kanban team en je werkt samen aan de userstories in de sprint en op de backlog.

Je bereikt dit dankzij je persoonlijkheid, kennis, kunde en ervaring:
•    Je wordt heel blij van het bedenken en uitwerken van creatieve oplossingen. Natuurlijk zet jij de gebruiker daarbij centraal.
•    Je kunt ideeën goed visualiseren en omzetten naar een interactief prototype, mock-up of wireframe. Vanzelfsprekend heb je daarbij een sterke focus op de eindgebruiker.
•    Je bent doortastend, creatief en analytisch. Je kunt een ontwerpbeslissing onderbouwen.
•    Je bent communicatief heel vaardig, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent in staat om goed te overleggen met gebruikers, stakeholders en teamleden. Je voelt aan wanneer het tijd is voor een kop koffie of thee.
•    Je hebt affiniteit met de toe te passen methoden en technieken, staat open voor de nieuwste technologieën en bent bereid je kennis indien nodig uit te breiden.
•    Je ontwerpen zijn overdraagbaar aan gebruikers, collega UX’ers en ontwikkelaars, dankzij een goede toepassing van ontwerpmethodes en tooling.

Wat wij eisen
•    Je hebt een HBO of universitair werk- en denkniveau.
•    Je brengt de nodige ervaring mee, minimaal 2 jaar als UX-designer.
•    Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met ontwerptools zoals Figma of Sketch en het onderling overdragen van deliverables.
•    Je hebt aantoonbaar affiniteit met het uitvoeren van gebruikersonderzoek en de daarvoor te hanteren interviewtechnieken.
•    Je hebt aantoonbaar affiniteit met het opstellen en uitvoeren van gebruikerstesten.
Aan te leveren als motivatie bij de aanbieding:
•    Een uitleg in eigen woorden waarom je voldoet aan het profiel en de door jou aan het project te leveren bijdrage (maximaal 200 woorden);
•    Een link naar het eigen portfolio, waaruit blijkt dat je ideeën goed kunt visualiseren en omzetten naar een interactief prototype, mock-up of wireframe.

Wat wij wensen
- Je hebt ervaring met responsive design
- Je hebt ervaring met design systems
- Je hebt ervaring met het ontwerpen voor doelgroepen die zich in een kwetsbare situatie bevinden
- Je hebt ervaring met de digitale toegankelijkheidsvereisten
- Je hebt ervaring met het toepassen van een huisstijl zoals bijvoorbeeld de Rijkshuisstijl
- Je hebt ervaring met het opstellen van persona’s of customer journeys
- Je hebt ervaring met het faciliteren van workshops
- Je hebt ervaring met werken in een scrum/kanban team
- Je bent bekend met programmeren in python
- Je bent bekend met conversational AI technieken (bijvoorbeeld mbv Rasa framework)
- Je hebt werkervaring binnen het overheidsdomein

ICTU/Afdeling/Projectomschrijving
ICTU werkt aan een betere digitale overheid, voor en samen met andere overheidsorganisaties. We werken vanuit de overtuiging dat ICT de overheid vooruithelpt bij maatschappelijke vraagstukken.

Bij ICTU werken rond de 500 enthousiaste en gedreven medewerkers, met een kern van eigen professionals en een grote flexibele schil. We werken in meer dan 35 projecten, vanuit verschillende domeinen en voor verschillende overheden.

Het project Persoonlijke Regelingen Assistent is onderdeel van de afdeling ICTU Softwarediensten welke software ontwikkelt en levert. Kwaliteit vinden we daarbij heel belangrijk, de softwareontwikkeling vindt dan ook plaats volgens een evoluerende kwaliteitsaanpak. Projecten werken volgens de Scrum/Kanban-aanpak.

5 redenen om bij & voor ICTU te werken:
• Je draagt elke dag bij aan een betere digitale overheid.
• Je helpt met het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.
• Je werkt aan nieuwe projecten bij verschillende opdrachtgevers in verschillende teams.
• Je werkt in een innovatieve, creatieve en technologisch hoogwaardige omgeving.
• Je bent onderdeel van een kennisorganisatie waar we iedere dag kennis delen: met elkaar en onze opdrachtgevers.

Werk jij met ons mee aan een betere digitale overheid?

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)

DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Jouw profiel

Ben jij de UX designer die gaat voor een betekenisvolle en aangename gebruikerservaring?
Streef jij naar goed werkende digitale oplossingen voor iedereen?
Word je ook heel blij van het bedenken en uitwerken van creatieve oplossingen, waarbij je de gebruiker natuurlijk centraal zet?
En wil je bijdragen aan een betere overheid?

Dan ben jij degene die wij zoeken!

Jouw bijdrage aan het project

ICTU werkt aan een veilige digitale innovatie die de burger ondersteunt in het vinden van relevante (financiële) regelingen en het eenvoudig doorlopen van aanvraagprocedures, de Persoonlijke Regelingen Assistent. Dit kan vervolgens door overheidsinstanties worden gebruikt in plaats van formulieren. Dit is een digitale oplossing voor het versimpelen van de uitvoering, waarbij burgers regie over hun gegevens hebben, publieke waarden en grondrechten geborgd zijn en fouten voorkomen worden.

UX is in het project van belang omdat het project een zeer breed publiek moet kunnen bedienen voor een brede selectie van use cases binnen de samenleving. Hierbij is inclusiviteit van groot belang.

Jouw inzet als UX designer:
•    Van jouw hand komen creatieve oplossingen zoals een interactief prototype, mock-up of wireframe, die de doelen, belangen en wensen stakeholders altijd optimaal invullen;
•    Je houdt in je ontwerpen rekening met de wettelijke verplichtingen zoals digitale toegankelijkheidsvereisten;
•    Je faciliteert workshops, ontwerpsessies en gebruikersonderzoeken (en voert deze zo nodig zelf uit);
•    Je past de in aanmerking komende UX-tools en methodieken toe;
•    Je bent deel van het kleine Scrum/Kanban team en je werkt samen aan de userstories in de sprint en op de backlog.

Je bereikt dit dankzij je persoonlijkheid, kennis, kunde en ervaring:
•    Je wordt heel blij van het bedenken en uitwerken van creatieve oplossingen. Natuurlijk zet jij de gebruiker daarbij centraal.
•    Je kunt ideeën goed visualiseren en omzetten naar een interactief prototype, mock-up of wireframe. Vanzelfsprekend heb je daarbij een sterke focus op de eindgebruiker.
•    Je bent doortastend, creatief en analytisch. Je kunt een ontwerpbeslissing onderbouwen.
•    Je bent communicatief heel vaardig, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent in staat om goed te overleggen met gebruikers, stakeholders en teamleden. Je voelt aan wanneer het tijd is voor een kop koffie of thee.
•    Je hebt affiniteit met de toe te passen methoden en technieken, staat open voor de nieuwste technologieën en bent bereid je kennis indien nodig uit te breiden.
•    Je ontwerpen zijn overdraagbaar aan gebruikers, collega UX’ers en ontwikkelaars, dankzij een goede toepassing van ontwerpmethodes en tooling.

Wat wij eisen
•    Je hebt een HBO of universitair werk- en denkniveau.
•    Je brengt de nodige ervaring mee, minimaal 2 jaar als UX-designer.
•    Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met ontwerptools zoals Figma of Sketch en het onderling overdragen van deliverables.
•    Je hebt aantoonbaar affiniteit met het uitvoeren van gebruikersonderzoek en de daarvoor te hanteren interviewtechnieken.
•    Je hebt aantoonbaar affiniteit met het opstellen en uitvoeren van gebruikerstesten.
Aan te leveren als motivatie bij de aanbieding:
•    Een uitleg in eigen woorden waarom je voldoet aan het profiel en de door jou aan het project te leveren bijdrage (maximaal 200 woorden);
•    Een link naar het eigen portfolio, waaruit blijkt dat je ideeën goed kunt visualiseren en omzetten naar een interactief prototype, mock-up of wireframe.

Wat wij wensen
- Je hebt ervaring met responsive design
- Je hebt ervaring met design systems
- Je hebt ervaring met het ontwerpen voor doelgroepen die zich in een kwetsbare situatie bevinden
- Je hebt ervaring met de digitale toegankelijkheidsvereisten
- Je hebt ervaring met het toepassen van een huisstijl zoals bijvoorbeeld de Rijkshuisstijl
- Je hebt ervaring met het opstellen van persona’s of customer journeys
- Je hebt ervaring met het faciliteren van workshops
- Je hebt ervaring met werken in een scrum/kanban team
- Je bent bekend met programmeren in python
- Je bent bekend met conversational AI technieken (bijvoorbeeld mbv Rasa framework)
- Je hebt werkervaring binnen het overheidsdomein

ICTU/Afdeling/Projectomschrijving
ICTU werkt aan een betere digitale overheid, voor en samen met andere overheidsorganisaties. We werken vanuit de overtuiging dat ICT de overheid vooruithelpt bij maatschappelijke vraagstukken.

Bij ICTU werken rond de 500 enthousiaste en gedreven medewerkers, met een kern van eigen professionals en een grote flexibele schil. We werken in meer dan 35 projecten, vanuit verschillende domeinen en voor verschillende overheden.

Het project Persoonlijke Regelingen Assistent is onderdeel van de afdeling ICTU Softwarediensten welke software ontwikkelt en levert. Kwaliteit vinden we daarbij heel belangrijk, de softwareontwikkeling vindt dan ook plaats volgens een evoluerende kwaliteitsaanpak. Projecten werken volgens de Scrum/Kanban-aanpak.

5 redenen om bij & voor ICTU te werken:
• Je draagt elke dag bij aan een betere digitale overheid.
• Je helpt met het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.
• Je werkt aan nieuwe projecten bij verschillende opdrachtgevers in verschillende teams.
• Je werkt in een innovatieve, creatieve en technologisch hoogwaardige omgeving.
• Je bent onderdeel van een kennisorganisatie waar we iedere dag kennis delen: met elkaar en onze opdrachtgevers.

Werk jij met ons mee aan een betere digitale overheid?

De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center