Technical Support / Packager

Opdracht status
Deze opdracht is gesloten

Voor onze klant DICTU zijn wij op zoek naar 2 Technical Support medewerkers.

Opdrachtomschrijving:

  • Het opstellen van technisch bouw documentatie, belast met beheer en onderhoudswerkzaamheden;
  • Verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten (code) en problems; verricht aanpassingen aan de applicaties, al dan niet releasematig (incl. Systeemtest);
  • Signaleert koppelingen met andere applicaties;
  • Verzorgt de integratie en acceptatie van software op de installed bases van EZ, die door externe leveranciers zijn ontwikkeld c.q. zijn aangepast;
  • Onderhoudt contacten met Functioneel Applicatie Beheerders bij opdrachtgevers;
  • Onderhoudt documentatie (technisch en functioneel); stemt af met betrokken teams;
  • Onderhoudt kennis van techniek, applicatiesoftware, inhoud van databases en omgevingen;

Achtergrond opdracht:

Bij DICTU worden voor een aantal projecten scripting werkzaamheden uitgevoerd. Voor deze projecten hebben we op flexibele wijze inhuurcapaciteit nodig.

Toelichting van de omgeving:

De DICTU heeft een aantal centrale omgevingen waarin tooling voor gebruikers en beheerders aangeboden wordt. De omgeving is gebaseerd op XenDesktop en XenApp. De applicaties moeten gevirtualiseerd worden d.m.v Microsoft App-V versie 5 en eventueel traditionele MSI's, voordat ze op deze omgeving aangeboden kunnen worden. Vaak lopen we hier tegen technische uitdagingen aan, die niet standaard opgelost kunnen worden. Voor deze werkzaamheden zoeken wij een App-V sequencer, applicatiebeheer en opstellen applicatiedossiers. De applicaties (tools) zullen vanuit de centrale omgeving beschikbaar worden gesteld middels een App-V package in een Citrix omgeving gebaseerd op XenApp versie 6.5 en XenDesktop versie 7. In ieder geval moeten Oracle en JAVA applicaties aangeboden worden. Kaders: Processen en procedures binnen Packaging straat; ontwerpen (LLD en HLD) en architectuur van de omgevingen.

Toelichting:

Technical support betreft een zware inhoudelijke rol. Technical support is in staat om het totaal van een vraagstuk te kunnen overzien. Breedte (overzicht) en diepte (specialistische deskundigheid) op enkele terreinen zijn hierbij van belang. Waar actuele kennis te kort schiet is Technical Support in staat zich nieuwe materie snel eigen te maken.Vaak is technisch support in de tweede lijn betrokken bij het oplossen van incidenten en problemen die ontstaan zijn door een technische reden.

Functie eisen

Eisen:

  • Aantoonbare ervaring packaging op Appv 5.x, MSI
  • Aantoonbare ervaring in User Profile management
  • Aantoonbare ervaring met XenDesktop
  • Kennis met applicatiebeheer
  • HBO werk- en denkniveau (ICT) (minimaal 5 jaar)

Wensen:

  • Moet ervaring hebben met packagen van Oracle, JAVA en ArcGis applicaties zoals PL/SQL Developer, SQL Developer, JDeveloper, TOAD, Oracle Client Administrator, ArcGis, MS Office, etc.
  • Moet bekend zijn met Windows 10 en Windows 2016, AD groepen, AD policies, Firewal settings, Poortnummers
  • Bekend met ITIL en ASL. (PRINCE2 en SCRUM pré)
  • Appv 5.x; Msi packaging; Immidio flex; RES Powerfuse; PowerShell
  • Windows 2008 R2; Windows 7; Windows 2016; Windows 10; Windows 2012 R2; Windows 8.1
  • Kennis van UEV, RES.
  • Kennis van onze systemen COBA, CBO-2, CW (allemaal Citrix VDI).
  • Jira; Topdesk; APM; Kennis informatie systemen (KIS), PIN, APM

Competenties;

  • Communicatieve vaardigheden in het contact met opdrachtgevers, met collega´s bij de andere teams en met leveranciers;Klant en resultaat gericht.
  • Proactieve instelling ten aanzien van het signaleren van verbetervoorstellen, workload richting Teamleider en signalen omtrent risico’s bij oplevering e.d.Informatieanalyse, aanpassingsvermogen, omgaan met details, samenwerken, klantgerichtheid, leervermogen, - Teamworker.
  • Pragmatisch, oplossings- en resultaatgericht, - Proactief, - Communicatief, - Secuur, - Stressbestendig, - Doorzettingsvermogen / geduld

  • APP-V (Microsoft Application Virtualization)
  • Powershell
  • Packager

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat, Dienst ICT Uitvoering