Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

We kunnen ons voorstellen dat jij wat vragen hebt over onze dienstverlening. Natuurlijk beantwoorden we deze graag voor je. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op!

Hoe meld ik me aan bij Myler?

Veelgestelde vragen FAQ Myler
FAQ van Myler

Druk op de homepage op de button om je aan te melden en vul je gegevens in. Binnen 3 stappen ben je aangemeld bij Myler. Vul je e-mailadres in, kies een wachtwoord en klik op expertises om jouw vakgebied te beschrijven. Deze kun je uiteraard op een later tijdstip aanpassen of verder aanvullen. Na het doorlopen van alle stappen ontvang je van ons een email om je profiel te activeren. Maak na activering jouw profiel compleet door bijvoorbeeld jouw CV te importeren en verder aan te vullen.

Vervolgens kun je direct reageren op opdrachten of jezelf aanmelden bij een Branded Network.

Hoe meld ik me aan voor een Branded Network bij Myler?
Exclusieve Branded Networks zijn besloten netwerken van onze opdrachtgevers die op zoek zijn naar bepaalde specialisme. Zie je een opdracht met een slotje, dan zijn dit exclusieve opdrachten waarop je alleen kunt reageren als je in het Branded Network van deze opdrachtgever bent toegelaten. Het is mogelijk om je aan te melden voor een aantal van deze Branded Networks, klik daarvoor op de button ‘ word lid’. Je krijgt vervolgens van onze resourcemanagers een bericht of je na toetsing wordt toegelaten tot het Branded Network. Deze toetsing vindt plaats op de requirements die de opdrachtgever aan de toelating heeft toegekend. Dit zijn bijvoorbeeld expertises, certificering, werkervaring of afstand tot de werklocatie. Zorg dus dat je profiel goed aansluit op deze requirements.

Hoe stel ik een e-mailalert in?
Door het aanmaken van een profiel bij Myler ontvang jij op basis van jouw expertises e-mailalerts. Wanneer één van jouw expertises overeen komen met de hoofdexpertise van één van onze nieuwe opdrachten, versturen we de e-mailalert naar het door jou opgegeven e-mailadres. Deze e-mailalerts beheer je gemakkelijk via je persoonlijke menu. Klik op ‘mijn alerts’ om je e-mailalerts te bekijken of te wijzigen.

Waarom is het belangrijk om mijn profiel up-to-date te houden?
Op het moment dat we jouw beschikbaarheid weten kunnen we je nog beter matchen op opdrachten van onze opdrachtgevers. Dat geldt natuurlijk wanneer je beschikbaar bent voor een opdracht, maar ook wanneer je een periode niet beschikbaar bent. Op deze manier nemen we op de juiste momenten contact met je op, alleen wanneer jij daar behoefte aan hebt.

Hoe reageer ik op een opdracht?
Wanneer je bent ingelogd solliciteer je eenvoudig door op de knop ‘solliciteer direct’ te drukken die onder de opdrachttekst staat. Je krijgt vervolgens een scherm te zien waar je je motivatie en CV (in word format) kunt toevoegen.

Hoeveel opslag leggen jullie op de tarieven richting de opdrachtgever?
Wij hanteren geen standaard tarieven, dit verschilt per opdrachtgever. Wij vinden het onze plicht om transparant en open te communiceren over de tarieven die we hanteren en willen dit graag bespreekbaar maken met jou. We kijken graag samen met jou hoe we je het meest kansrijk kunnen aanbieden bij onze opdrachtgevers.

Hoe gaan jullie om met de nieuwe DBA-wetgeving?
De afgelopen tijd hebben wij veel van onze opdrachtgevers geïnformeerd en begeleidt bij de implantatie van de Wet DBA. Ook de zelfstandige professionals die via ons aan de slag zijn bij één van onze opdrachtgevers zijn veelal gecontracteerd via de goedgekeurde Modelovereenkomst. Deze is op 7 juni 2016 goedgekeurd door de Belastingdienst. De goedkeuring van onze Modelovereenkomst geldt van 7 juni tot en met 7 juni 2021 en heeft het kenmerk 905161917910 gekregen. Onze Modelovereenkomst is te downloaden en tevens opgenomen in een register van de Belastingdienst. Wil je meer informatie lezen over hoe we omgaan met de DBA-wetgeving? Lees hier meer informatie over de Wet DBA.

Wat is het verschil tussen een regulier profiel en Myler Premium?

Premium kun je zien als een aanvullende dienstverlening. Je hebt net als andere leden een profiel op onze website. De voordelen die je ervaart als Premium-lid zijn onder andere dat je hoger in de zoekresultaten van onze resourcemanagers terecht komt en sneller betaald krijgt (14 dagen na ontvangst). Daarnaast hebben we een webshop ingericht met leuke tools en handige apps voor onze Premium-leden, organiseren we ieder maand een besloten evenement en krijg je een persoonlijke contactpersoon toegewezen die helpt het beste uit jezelf te halen. Premium-lidmaatschap is wanneer je (nog) geen opdracht via Myler hebt. Alleen tijdens je opdracht via Myler wordt €2 per uur gerekend voor deze extra dienstverlening. Meer lezen over Myler Premium? Neem eens een kijkje op onze Premium dienstverleningpagina.

Veelgestelde vragen Myler Premium
Myler Premium

Mijn opdrachtgever en Myler werken samen door middel van 'reversed billing'. Wat moet ik doen om mijn facturen maandelijks te laten uitbetalen?
Het enige dat jij hoeft te doen is zorgdragen dat je bij jouw eindopdrachtgever op tijd je uren invoert en laat accorderen. Wij maken uit jouw naam de verkoopfactuur en mailen deze naar je. We betalen de factuur automatisch uit als de betalingstermijn verstreken is. Meer weten over 'reversed billing'? Klik hier voor meer informatie, of lees de veelgestelde vragen over 'reversed billing'.

Wanneer gaat de betaaltermijn van mijn factuur in?
De betaaltermijn gaat in op de ontvangstdatum van de volledige factuur (factuur en urenstaat). Uiteraard moet jouw dossier bij onze contractadministratie compleet zijn voordat wij kunnen overgaan tot de betaling van je factuur. Twijfel je of jouw dossier compleet is, neem dan even contact op met je contactpersoon binnen Myler.

Kan ik mijn urenstaat alsnog toesturen nadat ik mijn factuur al geüpload heb?
Helaas kan dat niet online. De factuur is dan namelijk al in ons systeem gezet. Je zult van ons een e-mail ontvangen waarin staat dat we je factuur afkeuren door het missen van de urenstaat. In deze e-mail staat het e-mailadres waar je de urenstaat alsnog kan aanleveren.

Kan mijn factuur eerder betaald worden?
Dat kan! Voor professionals die onder andere eerder betaald willen worden hebben we een extra dienstverlening, namelijk Myler Premium. Hiermee krijg je 14 dagen na ontvangst van jouw facturen betaald. Belangrijk: Premium is een betaalde dienst. Wil je meer weten over Myler Premium? Kijk dan eens in onze Premium Shop of neem contact op met je contactpersoon binnen Myler. 

Ik kan mijn factuur niet uploaden.
Dat is vervelend. Dit kan verschillende redenen hebben. We willen je vragen om contact op te nemen met je contactpersoon bij Contractmanagement. Zij helpen je graag en lossen het probleem voor je op.

Ik kan niet meer inloggen of ben mijn wachtwoord vergeten.
Je vraagt eenvoudig via de ‘wachtwoord vergeten’ optie op onze website een nieuw wachtwoord aan. Check ook even op deze mail niet tussen je ongewenste e-mails staat. Lukt dit niet, of heb je hulp nodig? Stuur dan een e-mail naar support@myler.nl. Onze support afdeling staat voor je klaar om je weer op weg te helpen.

Onze opdrachtgevers

  • Logo Achmea
  • Logo CAK
  • Logo ASML
  • Logo Fujitsu
  • Logo Universiteit Utrecht
  • Logo Politie
  • Logo Rijksoverheid
  • Logo Nutreco
  • Logo HP Hewlett Packard