Facturatieproces

Hoe factureren wij?

Met ons factureringssysteem zorgen wij er graag voor dat jij elke maand op tijd betaald wordt voor jouw gewerkte uren bij onze opdrachtgever. Afhankelijk van wat er in je contract staat, gebeurt dit op basis van Reversed Billing of Selfbilling. Hieronder leggen we je uit hoe dit werkt.

Reversed Billing

Jij registreert de door jou gewerkte uren in het registratiesysteem van onze opdrachtgever. Jouw opdrachtgever levert ons daarna maandelijks de geaccordeerde uren aan. Op basis hiervan ontvang je nog diezelfde avond jouw verkoopfactuur. Wij betalen jou de factuur op basis van de overeengekomen betalingstermijn.


In 4 stappen:

  1. Schrijf je gewerkte uren in het registratiesysteem bij jouw eindopdrachtgever.
  2. De eindopdrachtgever accordeert vervolgens deze uren en levert maandelijks de geaccordeerde uren bij ons aan. Vanaf dat moment gaat de overeengekomen betalingstermijn in.
  3. Maandelijks nemen wij de geaccordeerde uren over in onze administratie. Wij maken dan uit jouw naam een verkoopfactuur – ook wel de ‘reversed bill’ – op, die jij diezelfde avond nog per e-mail ontvangt.
  4. Wij betalen jou de factuur op basis van de overeengekomen betalingstermijn.

Selfbilling

Jij verwerkt de door jou gewerkte uren in ons eigen registratiesysteem. Hier kun je meteen zien hoeveel uur per maand je hebt gewerkt en hoe hoog jouw factuur zal zijn. Nadat jouw eindopdrachtgever de uren geaccordeerd heeft, ontvang je nog diezelfde avond jouw verkoopfactuur. Wij betalen jou de factuur op basis van de overeengekomen betalingstermijn.


In 4 stappen:

  1. Voer iedere per maand op tijd jouw uren in binnen ons registratiesysteem.
  2. Controleer binnen ons urenregistratiesysteem de hoogte van jouw factuur. Kloppen jouw gemaakte uren? Klik dan op ‘indienen’. Let op: het daadwerkelijk indienen van je uren kan maar één keer per maand!
  3. Jouw eindopdrachtgever ontvangt van ons een bericht om jouw ingevoerde uren te accorderen. Klopt er iets niet? Dan krijg je hier bericht van. Je kunt dan eventuele aanpassingen doen.
  4. Bij goedkeuring van jouw uren ontvang je van ons jouw verkoopfactuur en onze betaling volgens de afgesproken betalingstermijn.

De voordelen op een rij

Digitaal

Besparing van papier en milieu

Nauwkeurig

Er zijn geen verschillen tussen de geaccordeerde en gefactureerde uren.

Efficiënt

Je bespaart tijd omdat je geen factuur hoeft te maken, en te versturen.

Duidelijk

Als jij jouw factuur ontvangt, weet je meteen dat deze is vastgelegd in onze administratie.

Wat moet je zelf nog doen?

Het enige dat jij nog moet doen, is ervoor zorgen dat jouw uren op tijd worden ingevoerd en dat deze op tijd geaccordeerd worden. Wij maken daarna uit jouw naam de verkoopfactuur op en mailen deze naar je.

Als jouw overige administratieve zaken (zoals je getekende contract, KvK-uittreksel en de polis van je bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering) in orde zijn, betalen we jouw factuur volgens de afgesproken betalingstermijn.

Veelgestelde vragen over factur(er)en

Hoe zit het met mijn factuurnummers?

Myler genereert een uniek en oplopend factuurnummer voor jou. Het is door de Belastingdienst toegestaan om een of meerdere opeenvolgende factuurnummerreeksen te hanteren binnen één administratie.

Ik wil mijn eigen factuur blijven opstellen, mag dat?

Dat mag natuurlijk altijd. Het is wel belangrijk dat deze qua uren, tarief, omzet en omzetbelasting aansluit met de factuur die je van Myler hebt ontvangen.

LET OP: gebruik je eigen opgestelde factuur alleen voor je eigen boekhouding, stuur deze niet op naar Myler!

Waarom staan niet al mijn uren op de factuur?

Dan zijn waarschijnlijk niet al je uren op tijd aangeleverd en/of geaccordeerd. Te laat aangeleverde en/of geaccordeerde uren worden meegenomen op de volgende factuur. Als het te laat aanleveren en/of accorderen niet de oorzaak kan zijn, neem dan contact met ons op.

Op mijn factuur staat dat mijn dossier niet compleet is, wat moet ik doen?

Tijdens het opmaken van de reversed bill controleert het systeem of alle verplichte documenten bij Myler aanwezig zijn. Indien dit niet het geval is zal de factuur worden geblokkeerd voor betaling totdat alle documenten aanwezig zijn en de afdeling Contractmanagement de factuur “vrij” geeft voor betaling. Heeft u vragen over de volledigheid van uw dossier, neem dan contact met de afdeling Contractmanagement op.

Wat is jullie IBAN-, KvK- en btw -nummer?
Myler is de handelsnaam van Myler bv en heeft de volgende admnistratieve gegevens:

  • IBAN: NL20 RABO 0305 6735 64
  • KvK: 30242711
  • btw: NL.8196.10.380.B01

Vragen over facturatie

Wil je meer weten over ons facturatieproces of heb je nog vragen? Mail of bel ons, we helpen je graag!

(0)88 – 018 26 10 | facturen@myler.nl