
Opdrachten
Info
Functie
Business AnalistLocatie
Uren per week
40 uren per weekLooptijd
04.01.2026 - 04.01.2027Opdrachtnummer
256181Sluitingsdatum
Opdrachtomschrijving
Voor één van onze nieuw op te starten teams zoeken zijn we op zoek naar een Business Analist die ons helpt invulling te geven aan onze ambities. Je bent onderdeel van een scrum- team met software professionals die binnen een informele sfeer werken aan kwalitatieve software. Onze projecten kenmerken zich door een hoge mate van complexiteit, veel belanghebbenden, en wettelijke verplichtingen. Het team bouwt (deel)systemen die schippers, brugwachters, sluismeesters en nautische verkeersbegeleiders gebruiken om het scheepvaartverkeer binnen Nederland vlot en veilig te laten verlopen.
Als Business Analist ben je de uitvoerende hand van de Product Owner in het uitwerken van user stories en het realiseren daarvan binnen het team. Dit doe je ondermeer door bij de business de juiste informatie en de vraag achter de vraag op te halen, zodat de softwareontwikkelaars een eenduidig beeld hebben bij de te implementeren functionaliteiten, in nauwe samenwerking met het team, de Product Owner en de belanghebbenden. Als Business Analist communiceer je in de taal van gebruikers en stakeholders, maar ook in de taal van ontwikkelaars.
Bovenal zijn we op zoek naar iemand die er plezier in heeft om samen met andere RWS professionals software te realiseren en daar mee verder te bouwen aan Nederland. IV waar we met z'n allen trots op kunnen zijn!
Opdrachtgever
Binnen RWS zorgt de dienst Centrale Informatievoorziening (CIV)voor de ontwikkeling en beschikbaarheid van informatie binnen RWS, waarbij Scheepvaartmanagent (SVM) dit doet voor de scheepvaart. Nederland is een scheepvaartland. Internationaal toonaangevend op maritiem- en binnenvaartgebied. De binnen CIV-SVM ontwikkelde software door Onze Release Train (ORT) ondersteunt een vlotte en veilige scheepvaart en wordt daarom
ontwikkeld en beheerd voor een 24x7 hoog-beschikbaarheid. Onze gebruikers zijn divers: o.a. (pleziervaart)schippers, brugwachters, sluismeesters, verkeersleiders en andere vaarwegbeheerders. Onze software zorgt voor veilige gegevensuitwisseling met (inter)nationale partners en met marifonie-, AIS- en processystemen op bijvoorbeeld sluizen.
Zo bieden we 24x7 betrouwbare en actuele informatie aan schippers over landelijke en Europese vaarwegcorridors met onder andere geautomatiseerde trajectplanning (algoritmen). Dat stelt hoge eisen aan onze informatievoorziening. Tegelijkertijd ligt er de
uitdaging om geïntegreerde en rol-specifieke user interfaces aan te bieden aan operationele medewerkers in landelijke corridorcentrales waar vandaan objecten op afstand zullen worden bediend.
ORT-SVM
Met een tiental scrum-teams hebben we ons applicatielandschap gebouwd naar een (micro-) services architectuur. We werken met een moderne stack en zijn door middel van CI/CD in staat om deze services in Docker containers snel via Kubernetes-OTA naar Productie te brengen. Op BizDevOps-wijze werken wij nauw samen met architecten, beheer en de business. Wij hechten grote waarde aan het CI/CD-proces en besteden graag tijd aan het
optimaliseren en automatiseren van onze omgeving, testen en processen. Wij werken met onder andere: Java (Springboot), Kotlin, Maven, Docker/Kubernetes, Angular, Gitlab, PostgreSQL, unittesten en Robotframework/ Selenium.
Eisen
Wensen
Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Rijkswaterstaat via Techno PMO B.V.
Opdrachtomschrijving
Voor één van onze nieuw op te starten teams zoeken zijn we op zoek naar een Business Analist die ons helpt invulling te geven aan onze ambities. Je bent onderdeel van een scrum- team met software professionals die binnen een informele sfeer werken aan kwalitatieve software. Onze projecten kenmerken zich door een hoge mate van complexiteit, veel belanghebbenden, en wettelijke verplichtingen. Het team bouwt (deel)systemen die schippers, brugwachters, sluismeesters en nautische verkeersbegeleiders gebruiken om het scheepvaartverkeer binnen Nederland vlot en veilig te laten verlopen.
Als Business Analist ben je de uitvoerende hand van de Product Owner in het uitwerken van user stories en het realiseren daarvan binnen het team. Dit doe je ondermeer door bij de business de juiste informatie en de vraag achter de vraag op te halen, zodat de softwareontwikkelaars een eenduidig beeld hebben bij de te implementeren functionaliteiten, in nauwe samenwerking met het team, de Product Owner en de belanghebbenden. Als Business Analist communiceer je in de taal van gebruikers en stakeholders, maar ook in de taal van ontwikkelaars.
Bovenal zijn we op zoek naar iemand die er plezier in heeft om samen met andere RWS professionals software te realiseren en daar mee verder te bouwen aan Nederland. IV waar we met z'n allen trots op kunnen zijn!
Opdrachtgever
Binnen RWS zorgt de dienst Centrale Informatievoorziening (CIV)voor de ontwikkeling en beschikbaarheid van informatie binnen RWS, waarbij Scheepvaartmanagent (SVM) dit doet voor de scheepvaart. Nederland is een scheepvaartland. Internationaal toonaangevend op maritiem- en binnenvaartgebied. De binnen CIV-SVM ontwikkelde software door Onze Release Train (ORT) ondersteunt een vlotte en veilige scheepvaart en wordt daarom
ontwikkeld en beheerd voor een 24x7 hoog-beschikbaarheid. Onze gebruikers zijn divers: o.a. (pleziervaart)schippers, brugwachters, sluismeesters, verkeersleiders en andere vaarwegbeheerders. Onze software zorgt voor veilige gegevensuitwisseling met (inter)nationale partners en met marifonie-, AIS- en processystemen op bijvoorbeeld sluizen.
Zo bieden we 24x7 betrouwbare en actuele informatie aan schippers over landelijke en Europese vaarwegcorridors met onder andere geautomatiseerde trajectplanning (algoritmen). Dat stelt hoge eisen aan onze informatievoorziening. Tegelijkertijd ligt er de
uitdaging om geïntegreerde en rol-specifieke user interfaces aan te bieden aan operationele medewerkers in landelijke corridorcentrales waar vandaan objecten op afstand zullen worden bediend.
ORT-SVM
Met een tiental scrum-teams hebben we ons applicatielandschap gebouwd naar een (micro-) services architectuur. We werken met een moderne stack en zijn door middel van CI/CD in staat om deze services in Docker containers snel via Kubernetes-OTA naar Productie te brengen. Op BizDevOps-wijze werken wij nauw samen met architecten, beheer en de business. Wij hechten grote waarde aan het CI/CD-proces en besteden graag tijd aan het
optimaliseren en automatiseren van onze omgeving, testen en processen. Wij werken met onder andere: Java (Springboot), Kotlin, Maven, Docker/Kubernetes, Angular, Gitlab, PostgreSQL, unittesten en Robotframework/ Selenium.
Eisen
Wensen
Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.