Opdrachten

Stichting ICTU Adviseur Digitale Toegankelijkheid

Adviseur Digitale Toegankelijkheid

Info

Functie

Adviseur Digitale Toegankelijkheid

Locatie

Den Haag

Uren per week

22 uren per week

Looptijd

18.02.2024 - 29.06.2024

Opdrachtnummer

153738

Sluitingsdatum

date-icon21.02.2024 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

ICTU zoekt per direct een adviseur digitale toegankelijkheid (2x) die het programma DIgiToegankelijk TOP (www.digitoegankelijk.nl) komen versterken. De huidige groep adviseurs wordt uitgebreid, zodat we flexibel kunnen inspringen op de behoeften en opvolging kunnen geven aan gemaakte ondersteuningsafspraken op het gebied van digitale toegankelijkheid.

Jij
•    Wilt graag impact hebben en verschil maken
•    Wilt dat iedereen toegang heeft en gebruik kan maken van toegankelijke overheidsdiensten.
•    Hebt ervaring met het adviseren over digitale toegankelijkheid in de brede zin van het woord: aanjagen van overheden, adviseren over organisatie aanpak en kennis van WCAG
•    Beweegt gemakkelijk op verschillende niveaus in de organisatie: bestuur, management en uitvoering

Wij
•    Zijn een topteam van experts op het gebied van toegankelijkheid.
•    Hebben een enorme bak aan ervaring met de praktische invulling van wetgeving en richtlijnen digitale toegankelijkheid
•    Zijn die plek waar je impact kan hebben en veel kunt betekenen voor een hele grote groep Nederlanders
•    Voegen kwaliteit en pragmatiek samen in een gedreven en resultaatgericht team.

Over ICTU
ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheid breed karakter die vaak een ICT component hebben. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU realiseert concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan betere dienstverlening aan burgers en bedrijven.

Inleiding en achtergrond
Het ministerie van BZK heeft ICTU de opdracht gegeven de digitale toegankelijkheid van de websites en apps van de Nederlandse Overheid te versnellen. De aanleiding hiertoe is het stappenplan dat het kabinet in het eerste kwartaal van 2022 naar de Tweede Kamer heeft gestuurd over het zo snel mogelijk voldoen aan eisen van het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid van overheidswebsites en van mobiele applicaties (apps). Momenteel is het programma 1,5 jaar op volle kracht bezig en zoeken we een uitbreiding van onze “buitendienst”.

Gewenste profiel
Je hebt ervaring met het adviseren en implementeren van de digitale toegankelijkheid van websites en apps. Het is belangrijk dat je daarnaast ervaring hebt met hulpmiddelen voor digitale toegankelijkheid (webinars/online trainingsmateriaal en toegankelijkheidshulpmiddelen) voor overheidsmedewerkers, beheerders, webdesigners, ontwikkelaars en andere doelgroepen.
Je beschikt over kennis en ervaring met ondersteunende- en web technologieën.
We vinden het belangrijk dat je kennis hebt van de toegankelijkheidsnormen en richtlijnen (WCAG en EN 301 549).
Verder heb je een zelfstartend vermogen, ben je ondernemend en vasthoudend van aard en communicatief sterk. Je bent een teamspeler die gaat voor resultaat.

Tenslotte vinden we het belangrijk dat je kennis hebt van de markt ofwel de spelers in het veld, met de daaraan gelieerde websites en apps (overheidsorganisaties en leveranciers/bouwers).
Daarnaast ben je flexibel inzetbaar als adviseur, in overleg met het programmateam word je toegewezen aan een of meerdere overheden om hen te ondersteunen bij het realiseren van digitale toegankelijkheid.
Specifiek zoeken we naar adviseurs die kennis, ervaring en/of netwerk hebben bij de Rijksoverheid en zbo’s / agentschappen.

Eisen

1.    Ten minste HBO werk/denk niveau
2.    Minimaal 2 jaar relevante ervaring in het werkveld van digitale toegankelijkheid
3.    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift
4.    Flexibel inzetbaar in de periode van het contract (verwacht 4 tot 24 uur per week)

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

Wensen

Aantoonbare ervaring binnen de overheid

Aantoonbare ervaring met het adviseren en implementeren van digitale toegankelijkheid voor websites en apps

Is omgevingssensitief, kan zelfstandig werken, resultaatgericht en in staat om op drukke momenten snel met teamgenoten te schakelen

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

Taakomschrijving

ICTU zoekt per direct een adviseur digitale toegankelijkheid (2x) die het programma DIgiToegankelijk TOP (www.digitoegankelijk.nl) komen versterken. De huidige groep adviseurs wordt uitgebreid, zodat we flexibel kunnen inspringen op de behoeften en opvolging kunnen geven aan gemaakte ondersteuningsafspraken op het gebied van digitale toegankelijkheid.

Jij
•    Wilt graag impact hebben en verschil maken
•    Wilt dat iedereen toegang heeft en gebruik kan maken van toegankelijke overheidsdiensten.
•    Hebt ervaring met het adviseren over digitale toegankelijkheid in de brede zin van het woord: aanjagen van overheden, adviseren over organisatie aanpak en kennis van WCAG
•    Beweegt gemakkelijk op verschillende niveaus in de organisatie: bestuur, management en uitvoering

Wij
•    Zijn een topteam van experts op het gebied van toegankelijkheid.
•    Hebben een enorme bak aan ervaring met de praktische invulling van wetgeving en richtlijnen digitale toegankelijkheid
•    Zijn die plek waar je impact kan hebben en veel kunt betekenen voor een hele grote groep Nederlanders
•    Voegen kwaliteit en pragmatiek samen in een gedreven en resultaatgericht team.

Over ICTU
ICTU werkt in opdracht van overheden aan vraagstukken met een overheid breed karakter die vaak een ICT component hebben. Het doel van ICTU is om overheden te ondersteunen hun doelstellingen optimaal te realiseren, door samenwerking tussen overheden te stimuleren en te faciliteren. Daarbij verbindt ICTU beleidsontwikkeling met uitvoering. ICTU realiseert concrete oplossingen die werken voor overheden en die bijdragen aan betere dienstverlening aan burgers en bedrijven.

Inleiding en achtergrond
Het ministerie van BZK heeft ICTU de opdracht gegeven de digitale toegankelijkheid van de websites en apps van de Nederlandse Overheid te versnellen. De aanleiding hiertoe is het stappenplan dat het kabinet in het eerste kwartaal van 2022 naar de Tweede Kamer heeft gestuurd over het zo snel mogelijk voldoen aan eisen van het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid van overheidswebsites en van mobiele applicaties (apps). Momenteel is het programma 1,5 jaar op volle kracht bezig en zoeken we een uitbreiding van onze “buitendienst”.

Gewenste profiel
Je hebt ervaring met het adviseren en implementeren van de digitale toegankelijkheid van websites en apps. Het is belangrijk dat je daarnaast ervaring hebt met hulpmiddelen voor digitale toegankelijkheid (webinars/online trainingsmateriaal en toegankelijkheidshulpmiddelen) voor overheidsmedewerkers, beheerders, webdesigners, ontwikkelaars en andere doelgroepen.
Je beschikt over kennis en ervaring met ondersteunende- en web technologieën.
We vinden het belangrijk dat je kennis hebt van de toegankelijkheidsnormen en richtlijnen (WCAG en EN 301 549).
Verder heb je een zelfstartend vermogen, ben je ondernemend en vasthoudend van aard en communicatief sterk. Je bent een teamspeler die gaat voor resultaat.

Tenslotte vinden we het belangrijk dat je kennis hebt van de markt ofwel de spelers in het veld, met de daaraan gelieerde websites en apps (overheidsorganisaties en leveranciers/bouwers).
Daarnaast ben je flexibel inzetbaar als adviseur, in overleg met het programmateam word je toegewezen aan een of meerdere overheden om hen te ondersteunen bij het realiseren van digitale toegankelijkheid.
Specifiek zoeken we naar adviseurs die kennis, ervaring en/of netwerk hebben bij de Rijksoverheid en zbo’s / agentschappen.

Eisen

1.    Ten minste HBO werk/denk niveau
2.    Minimaal 2 jaar relevante ervaring in het werkveld van digitale toegankelijkheid
3.    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift
4.    Flexibel inzetbaar in de periode van het contract (verwacht 4 tot 24 uur per week)

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

Wensen

Aantoonbare ervaring binnen de overheid

Aantoonbare ervaring met het adviseren en implementeren van digitale toegankelijkheid voor websites en apps

Is omgevingssensitief, kan zelfstandig werken, resultaatgericht en in staat om op drukke momenten snel met teamgenoten te schakelen

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht