Opdrachten

Stichting ICTU Business Analist

Business Analist

Info

Functie

Business Analist

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

23.07.2023 - 30.12.2023

Opdrachtnummer

140851

Sluitingsdatum

date-icon21.07.2023 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Inleiding
ICTU helpt overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT. Als advies- en projectenorganisatie in dienst van het openbaar bestuur. Innovatief, creatief, technologisch hoogwaardig en met expertise in de uitvoering. Gedreven door vakmanschap, met hart voor de publieke zaak en zonder winstdoel. Resultaat voor de overheid, burgers en bedrijven staat daarbij steeds centraal.

Inleiding Ketenwerkprocessen Straffen en Beschermen
De Wet Straffen en Beschermen (verder: wet SenB) heeft gevolgen voor de wijze waarop de betrokken ketenpartners – de Dienst Justitiële Inrichtingen, het openbaar ministerie, de Raad voor de rechtspraak, het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) Justitiële informatiedienst (Justid) en de reclassering – samenwerken. Delen van de wet zijn inmiddels in werking getreden. Het laatste onderdeel dat nog in werking moet treden is het informeren en raadplegen van slachtoffers ten behoeve van de beslissingen van DJI over het toekennen van re-integratieverlof. Naast de inwerkingtreding van dit deel van de Wet straffen en beschermen zullen de taken van het OM voor het informeren en raadplegen van slachtoffers worden overgedragen aan het CJIB.

Om zeker te stellen dat deze veranderingen goed op elkaar aan sluiten loopt een programma vanuit het ministerie van Justitie en Veiligheid, samen met de ketenpartners. De business analist wordt onderdeel van het programmabureau met in totaal 4 medewerkers, waarvan één andere business analist.

Inmiddels is een groot deel van de ketenwerkprocessen uitgewerkt die de veranderingen van de wet SenB en de taakoverdracht met zich meebrengen. Daarbij is ook in beeld gebracht welke informatie hiervoor tussen partijen moet worden uitgewisseld, in de vorm van techniekonafhankelijke informatieproducten. Voor de resterende ketenwerkprocessen en informatieproducten moet uitwerking nog plaatsvinden.


Taakomschrijving

ICTU is op zoek naar een ervaren business analist, met kennis en ervaring in de strafrechtketen, voor het in kaart brengen van ketenwerkprocessen en bijbehorende informatieproducten voor de Wet Straffen en beschermen en voor de taakoverdracht van OM naar CJIB. Deze business analist kan uitstekend samenwerken en heeft een scherp oog voor de (eventueel tegenstrijdige) belangen van betrokken ketenpartners.

Het eerste deel van het programma, uitwerken van ketenwerkprocessen en bijbehorende informatievoorziening loopt tot en met medio 2024. Daarnaast werkt het programma aan voorbereiding van de implementatie.

De business analist acteert als meewerkend voorman in samenwerking met business analisten, beleidsmedewerkers en iv-deskundigen van de ketenpartners. Het programmateam, waarvan de business analist onderdeel is, draagt verantwoordelijkheid voor het zorgen voor een afdoende resultaat en tijdig escaleren indien nodig.

Onderhandelings- en samenwerkingsvaardigheden zijn van cruciaal belang, evenals het weten te doorbreken van processen die stagneren. Ook de zorg voor precieze uitkomsten bij informatiestromen en het voorkomen van vage formuleringen is een vereiste.


Gewenste profiel

De business analist:

•    heeft kennis, ervaring en expertise in het uitwerken van ketenwerkprocessen;
•    heeft kennis, ervaring en expertise in het beschrijven van niet-technische informatieproducten;
•    heeft kennis, ervaring en expertise in de strafrechtketen;
•    heeft kennis en ervaring met het werken in bestuurlijk complexe omgevingen;
•    heeft mediërende vaardigheden;
•    heeft ervaring met het samenwerken met keten en/of externe partners;
•    legt makkelijk verbindingen tussen mensen en onderwerpen en schakelt tussen verschillende niveaus.

Competenties
-    Samenwerken
-    Omgevingsbewust
-    Organisatiesensitief
-    Verbinder
-    Onderhandelaar
-    Bemiddelende vaardigheden
-    Resultaatgericht
-    Proactief
-    Flexibel
-    Analytisch

Eisen

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

1.    Beschikt over een afgeronde universitaire of HBO-opleiding met aanvullende managementtrainingen en cursussen gericht op Business Analyse.
2.    Beschikt over recente (afgelopen 5 jaar) ervaring in het speelveld tussen Rijk en (keten)partners.
3.    Beschikt over recente ervaring (afgelopen 5 jaar) met het werken als Business analist binnen een overheidsorganisatie.

Wensen

Ervaring met het werken aan opdrachten op het gebied van Ketensamenwerking.
Ervaring met het werken aan opdrachten in de strafrechtketen.
Ervaring met het werken in een bestuurlijk complexe omgeving.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

Inleiding
ICTU helpt overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT. Als advies- en projectenorganisatie in dienst van het openbaar bestuur. Innovatief, creatief, technologisch hoogwaardig en met expertise in de uitvoering. Gedreven door vakmanschap, met hart voor de publieke zaak en zonder winstdoel. Resultaat voor de overheid, burgers en bedrijven staat daarbij steeds centraal.

Inleiding Ketenwerkprocessen Straffen en Beschermen
De Wet Straffen en Beschermen (verder: wet SenB) heeft gevolgen voor de wijze waarop de betrokken ketenpartners – de Dienst Justitiële Inrichtingen, het openbaar ministerie, de Raad voor de rechtspraak, het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) Justitiële informatiedienst (Justid) en de reclassering – samenwerken. Delen van de wet zijn inmiddels in werking getreden. Het laatste onderdeel dat nog in werking moet treden is het informeren en raadplegen van slachtoffers ten behoeve van de beslissingen van DJI over het toekennen van re-integratieverlof. Naast de inwerkingtreding van dit deel van de Wet straffen en beschermen zullen de taken van het OM voor het informeren en raadplegen van slachtoffers worden overgedragen aan het CJIB.

Om zeker te stellen dat deze veranderingen goed op elkaar aan sluiten loopt een programma vanuit het ministerie van Justitie en Veiligheid, samen met de ketenpartners. De business analist wordt onderdeel van het programmabureau met in totaal 4 medewerkers, waarvan één andere business analist.

Inmiddels is een groot deel van de ketenwerkprocessen uitgewerkt die de veranderingen van de wet SenB en de taakoverdracht met zich meebrengen. Daarbij is ook in beeld gebracht welke informatie hiervoor tussen partijen moet worden uitgewisseld, in de vorm van techniekonafhankelijke informatieproducten. Voor de resterende ketenwerkprocessen en informatieproducten moet uitwerking nog plaatsvinden.


Taakomschrijving

ICTU is op zoek naar een ervaren business analist, met kennis en ervaring in de strafrechtketen, voor het in kaart brengen van ketenwerkprocessen en bijbehorende informatieproducten voor de Wet Straffen en beschermen en voor de taakoverdracht van OM naar CJIB. Deze business analist kan uitstekend samenwerken en heeft een scherp oog voor de (eventueel tegenstrijdige) belangen van betrokken ketenpartners.

Het eerste deel van het programma, uitwerken van ketenwerkprocessen en bijbehorende informatievoorziening loopt tot en met medio 2024. Daarnaast werkt het programma aan voorbereiding van de implementatie.

De business analist acteert als meewerkend voorman in samenwerking met business analisten, beleidsmedewerkers en iv-deskundigen van de ketenpartners. Het programmateam, waarvan de business analist onderdeel is, draagt verantwoordelijkheid voor het zorgen voor een afdoende resultaat en tijdig escaleren indien nodig.

Onderhandelings- en samenwerkingsvaardigheden zijn van cruciaal belang, evenals het weten te doorbreken van processen die stagneren. Ook de zorg voor precieze uitkomsten bij informatiestromen en het voorkomen van vage formuleringen is een vereiste.


Gewenste profiel

De business analist:

•    heeft kennis, ervaring en expertise in het uitwerken van ketenwerkprocessen;
•    heeft kennis, ervaring en expertise in het beschrijven van niet-technische informatieproducten;
•    heeft kennis, ervaring en expertise in de strafrechtketen;
•    heeft kennis en ervaring met het werken in bestuurlijk complexe omgevingen;
•    heeft mediërende vaardigheden;
•    heeft ervaring met het samenwerken met keten en/of externe partners;
•    legt makkelijk verbindingen tussen mensen en onderwerpen en schakelt tussen verschillende niveaus.

Competenties
-    Samenwerken
-    Omgevingsbewust
-    Organisatiesensitief
-    Verbinder
-    Onderhandelaar
-    Bemiddelende vaardigheden
-    Resultaatgericht
-    Proactief
-    Flexibel
-    Analytisch

Eisen

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

1.    Beschikt over een afgeronde universitaire of HBO-opleiding met aanvullende managementtrainingen en cursussen gericht op Business Analyse.
2.    Beschikt over recente (afgelopen 5 jaar) ervaring in het speelveld tussen Rijk en (keten)partners.
3.    Beschikt over recente ervaring (afgelopen 5 jaar) met het werken als Business analist binnen een overheidsorganisatie.

Wensen

Ervaring met het werken aan opdrachten op het gebied van Ketensamenwerking.
Ervaring met het werken aan opdrachten in de strafrechtketen.
Ervaring met het werken in een bestuurlijk complexe omgeving.

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.