Opdrachten

Stichting ICTU Communicatieadviseur

Communicatieadviseur

Info

Functie

Communicatieadviseur

Locatie

Den Haag

Uren per week

32 uren per week

Looptijd

21.08.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

115826

Sluitingsdatum

date-icon15.08.2022 clock-icon14:08

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)
DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Taakomschrijving
ICTU zoekt per direct een communicatieadviseur voor Gebruiker Centraal en haar deelprojecten (o.a. Kennisbank Beeldtaal, Direct Duidelijk Tour, NL Design System, het Expertpanel Gebruiksvriendelijkheid, Toolkit Inclusie en Toetsingskader inclusieve dienstverlening).

Over Gebruiker Centraal
Gebruiker Centraal is een kenniscommunity voor professionals die werken aan gebruiksvriendelijke en inclusieve (online) dienstverlening en begrijpelijke communicatie van de overheid. We organiseren bijeenkomsten, ontwikkelen (samen met andere partijen) instrumenten, er zijn community’s waarbij je kunt aansluiten. We delen kennis, inspireren met praktijkvoorbeelden, brengen mensen bij elkaar en faciliteren de professionals.

Over ICTU
ICTU is een onafhankelijke advies- en projectenorganisatie binnen de overheid. ICTU werkt aan een betere digitale overheid vanuit de overtuiging dat ICT de overheid vooruithelpt bij maatschappelijke vraagstukken. ICTU helpt overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT, in dienst van het openbaar bestuur. ICTU is in 2001 opgericht als overheidsstichting zonder winstdoel.
Gebruiker Centraal wordt uitgevoerd bij ICTU.

Over de vacature
We zoeken een ‘allround’ aanpakker die we op verschillende deelprojecten kunnen inzetten. Iemand die goed schrijft, snel kan schakelen en zowel zelfstandig als in teamverband kan werken. Affiniteit met de onderwerpen (bijvoorbeeld inclusieve dienstverlening, begrijpelijke overheidscommunicatie, digitale toegankelijkheid, UX en gebruikerstesten) is een pre. Je adviseert, maar zorgt zelf ook vaak voor de uitvoering. Bij voorkeur ook ervaring met het opzetten van community’s.

Gewenste profiel
•    Je bent een allround proactieve aanpakker met uitstekende schriftelijke communicatieve vaardigheden en een vlotte schrijfstijl.
•    Je vindt het leuk om interviews af te nemen en daar een levendig artikel over te schrijven.
•    Je vindt het leuk om artikelen en blogs over de diverse activiteiten van Gebruiker Centraal en actuele onderwerpen te schrijven. Zowel voor publicatie op onze eigen website, als bij derden.
•    Van advies tot uitvoering. Je geeft communicatieadvies aan de deelprojectleiders, maar zorgt ook voor de uitvoering van de werkzaamheden.
•    Je hebt kennis en ervaring, maar op z’n minst affiniteit, met onderwerpen als digitale toegankelijkheid van overheidswebsites, inclusieve dienstverlening, UX en gebruiksvriendelijke overheidsdienstverlening.
•    Je hebt ervaring met het organiseren van (online) evenementen.
•    Contentbeheer hoort deels ook bij je rol.
•    Je kunt zelfstandig werken, maar bent ook onderdeel van een team. Jouw aanspreekpunt is de Coördinator Communicatie.
•    Je vindt het leuk om met het team vaart te zetten achter ontwikkelingen binnen een grotere community, op een dynamische plek die veel verschillende stakeholders en ontwikkelsnelheden kent.
•    Je bent flexibel in je werkzaamheden, je werkt voor een aantal verschillende projecten en zult vaak moeten switchen tussen taken.
•    Je weet je staande te houden als er deadlines moeten worden gehaald.

Eisen (knock-out criteria)
1.    Je bent in staat om ingewikkelde inhoud vlot te verwoorden en snel tot de kern te komen. Je schrijft direct duidelijk. Stuur ons een (kleine) selectie van recent gepubliceerde artikelen.
2.    Je voldoet aan het gevraagde profiel en je kunt dat onderbouwen met een korte motivatie.
3.    Je hebt ervaring met het organiseren van evenementen (van webinar tot grote conferentie).
4.    Je hebt ervaring met het werken in het Content Management Systeem (CMS) Wordpress.
5.    Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.

Wensen
Aantoonbare ervaring als communicatieadviseur.
Je hebt affiniteit met en ervaring in (overheids)dienstverlening
Je hebt ervaring met het opzetten en beheren van community’s.
Kennis van inclusieve dienstverlening, begrijpelijke overheidscommunciatie, digitale toegankelijkheid, UX en gebruikerstesten (als onderwerpen om over te schrijven, niet als vaardigheid)
Z.s.m. beschikbaar en inzetbaar

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)
DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Taakomschrijving
ICTU zoekt per direct een communicatieadviseur voor Gebruiker Centraal en haar deelprojecten (o.a. Kennisbank Beeldtaal, Direct Duidelijk Tour, NL Design System, het Expertpanel Gebruiksvriendelijkheid, Toolkit Inclusie en Toetsingskader inclusieve dienstverlening).

Over Gebruiker Centraal
Gebruiker Centraal is een kenniscommunity voor professionals die werken aan gebruiksvriendelijke en inclusieve (online) dienstverlening en begrijpelijke communicatie van de overheid. We organiseren bijeenkomsten, ontwikkelen (samen met andere partijen) instrumenten, er zijn community’s waarbij je kunt aansluiten. We delen kennis, inspireren met praktijkvoorbeelden, brengen mensen bij elkaar en faciliteren de professionals.

Over ICTU
ICTU is een onafhankelijke advies- en projectenorganisatie binnen de overheid. ICTU werkt aan een betere digitale overheid vanuit de overtuiging dat ICT de overheid vooruithelpt bij maatschappelijke vraagstukken. ICTU helpt overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT, in dienst van het openbaar bestuur. ICTU is in 2001 opgericht als overheidsstichting zonder winstdoel.
Gebruiker Centraal wordt uitgevoerd bij ICTU.

Over de vacature
We zoeken een ‘allround’ aanpakker die we op verschillende deelprojecten kunnen inzetten. Iemand die goed schrijft, snel kan schakelen en zowel zelfstandig als in teamverband kan werken. Affiniteit met de onderwerpen (bijvoorbeeld inclusieve dienstverlening, begrijpelijke overheidscommunicatie, digitale toegankelijkheid, UX en gebruikerstesten) is een pre. Je adviseert, maar zorgt zelf ook vaak voor de uitvoering. Bij voorkeur ook ervaring met het opzetten van community’s.

Gewenste profiel
•    Je bent een allround proactieve aanpakker met uitstekende schriftelijke communicatieve vaardigheden en een vlotte schrijfstijl.
•    Je vindt het leuk om interviews af te nemen en daar een levendig artikel over te schrijven.
•    Je vindt het leuk om artikelen en blogs over de diverse activiteiten van Gebruiker Centraal en actuele onderwerpen te schrijven. Zowel voor publicatie op onze eigen website, als bij derden.
•    Van advies tot uitvoering. Je geeft communicatieadvies aan de deelprojectleiders, maar zorgt ook voor de uitvoering van de werkzaamheden.
•    Je hebt kennis en ervaring, maar op z’n minst affiniteit, met onderwerpen als digitale toegankelijkheid van overheidswebsites, inclusieve dienstverlening, UX en gebruiksvriendelijke overheidsdienstverlening.
•    Je hebt ervaring met het organiseren van (online) evenementen.
•    Contentbeheer hoort deels ook bij je rol.
•    Je kunt zelfstandig werken, maar bent ook onderdeel van een team. Jouw aanspreekpunt is de Coördinator Communicatie.
•    Je vindt het leuk om met het team vaart te zetten achter ontwikkelingen binnen een grotere community, op een dynamische plek die veel verschillende stakeholders en ontwikkelsnelheden kent.
•    Je bent flexibel in je werkzaamheden, je werkt voor een aantal verschillende projecten en zult vaak moeten switchen tussen taken.
•    Je weet je staande te houden als er deadlines moeten worden gehaald.

Eisen (knock-out criteria)
1.    Je bent in staat om ingewikkelde inhoud vlot te verwoorden en snel tot de kern te komen. Je schrijft direct duidelijk. Stuur ons een (kleine) selectie van recent gepubliceerde artikelen.
2.    Je voldoet aan het gevraagde profiel en je kunt dat onderbouwen met een korte motivatie.
3.    Je hebt ervaring met het organiseren van evenementen (van webinar tot grote conferentie).
4.    Je hebt ervaring met het werken in het Content Management Systeem (CMS) Wordpress.
5.    Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.

Wensen
Aantoonbare ervaring als communicatieadviseur.
Je hebt affiniteit met en ervaring in (overheids)dienstverlening
Je hebt ervaring met het opzetten en beheren van community’s.
Kennis van inclusieve dienstverlening, begrijpelijke overheidscommunciatie, digitale toegankelijkheid, UX en gebruikerstesten (als onderwerpen om over te schrijven, niet als vaardigheid)
Z.s.m. beschikbaar en inzetbaar

De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Adres

Myler, Part of HeadFirst Group
Taurusavenue 18
2132 LS Hoofddorp
Nederland

Contact

(0)88 – 018 26 10
support@myler.nl
KvK: 30242711
btw: NL.8196.10.380.B01

Privacy Preference Center