
Opdrachten
Info
Functie
Expertrol Omnichannel KanaalstrategieLocatie
Den HaagUren per week
8 uren per weekLooptijd
31.07.2023 - 30.12.2023Opdrachtnummer
140636Sluitingsdatum
Taakomschrijving
ICTU werkt aan een betere digitale overheid in diverse projecten en programma’s, zie daarvoor ook www.ICTU.nl.
Gebruiker Centraal
Kunnen meedoen in het digitale tijdperk. Omdat de overheid toegankelijk is, duidelijk communiceert en bruikbare diensten levert. Aan iedereen. Dát is het doel van Gebruiker Centraal.
Gebruiker Centraal is een actieve community van en voor mensen die werken voor de overheid. We laten bestuurders de noodzaak inzien van een toegankelijke, begrijpelijke en inclusieve overheid. En we wijzen op manieren om steeds meer zo’n overheid te worden. Dat doen we op 3 manieren:
‣ Kennis delen over thema’s als inclusie, digitale toegankelijkheid, begrijpelijke taal, mensgericht ontwerpen en meer.
‣ Hulpmiddelen ontwikkelen, zodat je zelf concreet met dit soort thema’s in je organisatie aan de slag kunt.
‣ Inspirerende praktijkvoorbeelden verzamelen, omdat er binnen de overheid al veel mooie dingen gebeuren die prima herbruikbaar zijn.
Community Omnichannel
In 2022 is project Omnichannel opgestart binnen programma Gebruiker Centraal. Dit project heeft een meerledig doel, waarvan de belangrijkste is: communityleden helpen om stappen verder te komen op het gebied van Omnichannel dienstverlening. Zodat een inclusieve, naadloze klantinteractie realiteit wordt. In de community worden daarom diverse inspirerende activiteiten georganiseerd, en staat kennisdeling centraal. Een belangrijk uitgangspunt voor deze community is dan ook dat de (invulling van) de koers en activiteiten mede bepaald worden door de community.
Om de behoeften van de community te achterhalen is begin 2023 verkennend en verdiepend onderzoek gedaan. Zo werd in een behoefteverkenning duidelijk dat Omnichannel Dienstverlening in de publieke sector nog redelijk in de kinderschoenen staat, maar de interesse is hoog. In het minst omdat de noodzaak voor betere dienstverlening steeds meer wordt gevoeld, door o.a. de aankondiging Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV) die in 2024 in effect zal treden. Een belangrijke constatering is dan ook dat veel organisaties wel willen, maar niet goed weten waar en hoe te starten.
Vanuit de community is duidelijk geworden dat de leden concrete stappen willen zetten. Zo zou men onder begeleiding van experts gezamenlijk verder willen komen, waarbij (bestaande of nieuwe) hulpmiddelen zeer welkom zijn. Hoe deze hulpmiddelen er concreet uit zien is nog niet beklonken. Maar het doel van de middelen mag duidelijk zijn: communityleden en andere geïnteresseerden helpen stappen verder te zetten in het Omnichannel gedachtegoed.
Gevraagde rol: onderzoeker Omnichannel kanaalstrategie
Dit alles maakt dat de community hulp nodig heeft van een expert die bekend is op dit terrein en in staat is om onderzoek expertise om te zetten naar praktische stappen, in samenwerking met een aantal belangrijke betrokkenen. Waaronder de beheerorganisatie achter de community (de opdrachtgevende en coördinerende partij) en een aantal intrinsiek gemotiveerde leden (ambassadeurs).
Werkzaamheden
Als onderzoeker zul je naast meedenken aan een plan van aanpak omtrent dit vraagstuk ook zelf meewerken aan de uitvoer van deze aanpak. In de rol van inhoudelijke expert. Daarbij is het nodig om allereerst te onderzoeken wat de uitkomsten van onderzoek tot nu toe aan richting geven op dit vlak en wat er aan materialen reeds beschikbaar zijn; de mate van herbruikbaarheid daarvan gegeven de succescriteria en uitgangspunten van dit project. De opdracht en rol hebben daarom een verkennende aard en de aanstelling geldt om deze reden in eerste instantie voor een periode van een half jaar. Uitkomst eind 2023 is een plan van aanpak en eerste aantoonbare resultaten met betrekking tot de behoefte: inzetbare hulpmiddelen en gezamenlijke stappen zetten op het vlak van Omnichannel gedachtegoed. Dat kan bijvoorbeeld door resultaten te testen onder enkele leden, en/of toetsen. Bij succes zal eind 2023 een go / no go moment volgen voor vervolginzet in 2024.
Eisen
Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan
1. WO werk- en denkniveau;
2. Minimaal 5 jaar relevante en aantoonbare ervaring als wetenschapper met aandachtsgebied communicatie- en informatietechnologie
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in complexe keten- / samenwerkingsverbanden tussen publieke sector en wetenschap.
Wensen
Aantoonbare ervaring (publicaties) als onderzoeker op gebied van communicatie- en informatietechnologie vraagstukken
Aantoonbare kennis en ervaring met betrekking tot omnichannel kanaalstrategie
Aantoonbare kennis en ervaring in complexe samenwerkingsverbanden over sectoren heen (publiek, wetenschap, privaat)
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Stichting ICTU
Taakomschrijving
ICTU werkt aan een betere digitale overheid in diverse projecten en programma’s, zie daarvoor ook www.ICTU.nl.
Gebruiker Centraal
Kunnen meedoen in het digitale tijdperk. Omdat de overheid toegankelijk is, duidelijk communiceert en bruikbare diensten levert. Aan iedereen. Dát is het doel van Gebruiker Centraal.
Gebruiker Centraal is een actieve community van en voor mensen die werken voor de overheid. We laten bestuurders de noodzaak inzien van een toegankelijke, begrijpelijke en inclusieve overheid. En we wijzen op manieren om steeds meer zo’n overheid te worden. Dat doen we op 3 manieren:
‣ Kennis delen over thema’s als inclusie, digitale toegankelijkheid, begrijpelijke taal, mensgericht ontwerpen en meer.
‣ Hulpmiddelen ontwikkelen, zodat je zelf concreet met dit soort thema’s in je organisatie aan de slag kunt.
‣ Inspirerende praktijkvoorbeelden verzamelen, omdat er binnen de overheid al veel mooie dingen gebeuren die prima herbruikbaar zijn.
Community Omnichannel
In 2022 is project Omnichannel opgestart binnen programma Gebruiker Centraal. Dit project heeft een meerledig doel, waarvan de belangrijkste is: communityleden helpen om stappen verder te komen op het gebied van Omnichannel dienstverlening. Zodat een inclusieve, naadloze klantinteractie realiteit wordt. In de community worden daarom diverse inspirerende activiteiten georganiseerd, en staat kennisdeling centraal. Een belangrijk uitgangspunt voor deze community is dan ook dat de (invulling van) de koers en activiteiten mede bepaald worden door de community.
Om de behoeften van de community te achterhalen is begin 2023 verkennend en verdiepend onderzoek gedaan. Zo werd in een behoefteverkenning duidelijk dat Omnichannel Dienstverlening in de publieke sector nog redelijk in de kinderschoenen staat, maar de interesse is hoog. In het minst omdat de noodzaak voor betere dienstverlening steeds meer wordt gevoeld, door o.a. de aankondiging Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV) die in 2024 in effect zal treden. Een belangrijke constatering is dan ook dat veel organisaties wel willen, maar niet goed weten waar en hoe te starten.
Vanuit de community is duidelijk geworden dat de leden concrete stappen willen zetten. Zo zou men onder begeleiding van experts gezamenlijk verder willen komen, waarbij (bestaande of nieuwe) hulpmiddelen zeer welkom zijn. Hoe deze hulpmiddelen er concreet uit zien is nog niet beklonken. Maar het doel van de middelen mag duidelijk zijn: communityleden en andere geïnteresseerden helpen stappen verder te zetten in het Omnichannel gedachtegoed.
Gevraagde rol: onderzoeker Omnichannel kanaalstrategie
Dit alles maakt dat de community hulp nodig heeft van een expert die bekend is op dit terrein en in staat is om onderzoek expertise om te zetten naar praktische stappen, in samenwerking met een aantal belangrijke betrokkenen. Waaronder de beheerorganisatie achter de community (de opdrachtgevende en coördinerende partij) en een aantal intrinsiek gemotiveerde leden (ambassadeurs).
Werkzaamheden
Als onderzoeker zul je naast meedenken aan een plan van aanpak omtrent dit vraagstuk ook zelf meewerken aan de uitvoer van deze aanpak. In de rol van inhoudelijke expert. Daarbij is het nodig om allereerst te onderzoeken wat de uitkomsten van onderzoek tot nu toe aan richting geven op dit vlak en wat er aan materialen reeds beschikbaar zijn; de mate van herbruikbaarheid daarvan gegeven de succescriteria en uitgangspunten van dit project. De opdracht en rol hebben daarom een verkennende aard en de aanstelling geldt om deze reden in eerste instantie voor een periode van een half jaar. Uitkomst eind 2023 is een plan van aanpak en eerste aantoonbare resultaten met betrekking tot de behoefte: inzetbare hulpmiddelen en gezamenlijke stappen zetten op het vlak van Omnichannel gedachtegoed. Dat kan bijvoorbeeld door resultaten te testen onder enkele leden, en/of toetsen. Bij succes zal eind 2023 een go / no go moment volgen voor vervolginzet in 2024.
Eisen
Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan
1. WO werk- en denkniveau;
2. Minimaal 5 jaar relevante en aantoonbare ervaring als wetenschapper met aandachtsgebied communicatie- en informatietechnologie
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in complexe keten- / samenwerkingsverbanden tussen publieke sector en wetenschap.
Wensen
Aantoonbare ervaring (publicaties) als onderzoeker op gebied van communicatie- en informatietechnologie vraagstukken
Aantoonbare kennis en ervaring met betrekking tot omnichannel kanaalstrategie
Aantoonbare kennis en ervaring in complexe samenwerkingsverbanden over sectoren heen (publiek, wetenschap, privaat)
Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Myler
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.