Opdrachten

Stichting ICTU Medior inkoopadviseur

Medior inkoopadviseur

Info

Functie

Medior inkoopadviseur

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

19.03.2023 - 30.12.2023

Opdrachtnummer

133131

Sluitingsdatum

date-icon23.03.2023 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Locatie werkzaamheden: Een dag in de week werkt het Inkoopteam samen op kantoor (donderdag), maar verder heb je de flexibiliteit om je werk en werktijden in te delen op een manier die bij jou past, thuis en op kantoor.

Gewenste dagen in de week inzet (indien van toepassing): Vanwege de adviesfunctie en accorderen van inkoopdossiers wordt bereidheid verwacht om bij voorkeur vijf, doch minstens vier dagen, minimaal enkele uren beschikbaar te zijn. Deze werkzaamheden kunnen op afstand worden uitgevoerd.


Inleiding
Organisatie


ICTU is op 11 april 2001 opgericht door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.



Onze missie: ICTU werkt aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU is van en voor de overheid. En werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.



Afdeling Inkoop


Je maakt deel uit van de afdeling Inkoop, het centrale expertisecentrum binnen ICTU op het gebied van inkoop en inzet van externen, producten en overige diensten. Binnen ICTU wordt decentraal ingekocht. De afdeling Inkoop adviseert, begeleidt en richt zich op het verkrijgen van het gewenste product/dienst met de juiste specificaties, op tijd en tegen de beste prijs-kwaliteitverhouding. Vanuit de Aanbestedingswet werken we daarbij met de beginselen van transparantie, proportionaliteit, objectiviteit en non-discriminatie.



Het inkoopteam bestaat uit een mix van interne en externe medewerkers dat zich verbonden voelt in het uitoefenen van het inkoop- en contractmanagementvak, hart heeft voor de organisatie en de overheid en staat voor een goede werksfeer. De bedrijfsjuristen maken deel uit van het team.


Samen werken wij aan professionalisering van de afdeling en de inkoopfunctie binnen ICTU. Naast de begeleiding van inhuur- en inkoopvragen vindt een aantal aanbestedingen plaats en loopt een aantal verbeterprojecten, zoals professionaliseren van contractmanagement en digitalisering van het inhuur- en inkoopproces.



De afdeling Inkoop maakt onderdeel uit van de directie Bedrijfsvoering, waar ook de volgende disciplines zijn ondergebracht: management- en projectondersteuning, financiën & control, informatietechnologie, facilitaire zaken, huisvesting, servicedesk, human relations en juridische zaken.

 

Hoe ziet je werk eruit?

Jij snapt waar het om draait bij het inkopen voor de overheid. Je weet snel je weg te vinden binnen de organisatie en hebt kennis van de diverse inkoopprocessen (EVO, MVO, EA). Je staat interne opdrachtgevers en projectsecretarissen (decentrale inkopers) met raad en daad bij, zodat zij snel én goed worden geholpen om hun inkoopvragen in te vullen: rechtmatig en doelmatig.

Je bent niet alleen bezig met inhoudelijk inkoopadvies. Je onderhoudt relaties met de projectsecretarissen (decentrale inkopers), organiseert en geeft inkoopvoorlichting en draagt zorg voor duidelijke informatievoorziening (o.a. via SharePoint). Je stelt rapportages op en verzorgt maandelijks de spendanalyse. Je houdt het overeenkomstenregister actueel.
Je levert een actieve bijdrage aan de professionalisering van de inkoopfunctie binnen ICTU door verbeterpunten te signaleren en projecten uit te voeren.

Je draagt samen met de senior inkoopadviseur zorg voor kwaliteitsborging binnen de afdeling. Samen controleren jullie de dagelijkse stroom aan uit te zetten contracten op juistheid vanuit inkoopperspectief.

Je bent een steunpilaar voor de junior adviseurs die de inkoopadministratie verzorgen. Je staat hen bij in geval van niet-standaard vragen. In noodgevallen ben je bereid hen een handje te helpen.

Mogelijk assisteer je bij dan wel voer je zelfstandig (minder complexe) Europese aanbestedingen uit, waaronder voorbereiding, implementatie en nazorg. Dit is afhankelijk van nog op te starten trajecten en de periode waarin je werkzaam bent voor ICTU.

Je komt terecht in een dynamische omgeving waarbij men al snel op jouw kennis en advies zal bouwen. 

Gewenste profiel

Door je professionele houding en je kennis weet je snel het vertrouwen te winnen van je collega’s en interne klanten. Je functioneert zelfstandig binnen het team en weet wanneer af te stemmen met je collega’s. Je bent een persoon die snel kan schakelen en verbanden ziet tussen diverse vraagstukken.
Inhoudelijke kennis van aanbestedingswetgeving en -processen is vanzelfsprekend. Je hebt bij voorkeur ervaring binnen een overheidsinstelling met het adviseren bij en het begeleiden en publiceren van (Europese) aanbestedingstrajecten, inclusief de voorbereiding en overdracht naar de organisatie.
Je hebt ervaring met het uitvoeren van spendanalyses.
Je laat je niet snel van de wijs brengen en bezit een natuurlijke overtuigingskracht. Je werkt zorgvuldig, bent doortastend, hebt een hands-on mentaliteit en je hebt een collegiale en flexibele instelling.
Je hebt goede kennis van Office 365 en het werken in SharePoint.

Kerncompetenties:
•    Innovatief vermogen
•    Omgevingsbewustzijn/omgevingssensitief
•    Samenwerken – teamspeler
•    Resultaatgericht

Functie gerelateerde competenties:
•    Sterke communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
•    Analytisch vermogen
•    Proactief
•    Plannen en organiseren
•    Benaderbaar en klantgericht
•    Samenwerken
•    Pragmatisch
•    Voortgangscontrole

Eisen

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

Algemene eisen:

1.    Relevante afgeronde opleiding op HBO-niveau of door ervaring opgebouwd vergelijkbaar werk- en denkniveau (bij voorkeur aangevuld met vakgerichte opleidingen zoals Nevi 1-2 of vergelijkbaar);
2.    Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het zelfstandig uitvoeren van inkoopprocedures binnen een overheidsorganisatie (EVO/ MVO/ EA);
3.    Je hebt kennis van de Aanbestedingswet, Gids Proportionaliteit en van juridische en contractuele aspecten;
4.    Aantoonbare ervaring als inkoopadviseur.

Tot slot beschik je over zeer goede communicatieve vaardigheden en beheers je de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen

Aantoonbare ervaring als inkoopadviseur met het adviseren over en het ondersteunen bij enkelvoudige en meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures op tactisch niveau.

Ervaring met het uitvoeren en leiden van meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures bij de overheid.
Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren en leiden van Europese aanbestedingsprocedures bij de overheid.

Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van spendanalyses.

Afgeronde vakgerichte inkoopopleidingen

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

Locatie werkzaamheden: Een dag in de week werkt het Inkoopteam samen op kantoor (donderdag), maar verder heb je de flexibiliteit om je werk en werktijden in te delen op een manier die bij jou past, thuis en op kantoor.

Gewenste dagen in de week inzet (indien van toepassing): Vanwege de adviesfunctie en accorderen van inkoopdossiers wordt bereidheid verwacht om bij voorkeur vijf, doch minstens vier dagen, minimaal enkele uren beschikbaar te zijn. Deze werkzaamheden kunnen op afstand worden uitgevoerd.


Inleiding
Organisatie


ICTU is op 11 april 2001 opgericht door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.



Onze missie: ICTU werkt aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU is van en voor de overheid. En werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.



Afdeling Inkoop


Je maakt deel uit van de afdeling Inkoop, het centrale expertisecentrum binnen ICTU op het gebied van inkoop en inzet van externen, producten en overige diensten. Binnen ICTU wordt decentraal ingekocht. De afdeling Inkoop adviseert, begeleidt en richt zich op het verkrijgen van het gewenste product/dienst met de juiste specificaties, op tijd en tegen de beste prijs-kwaliteitverhouding. Vanuit de Aanbestedingswet werken we daarbij met de beginselen van transparantie, proportionaliteit, objectiviteit en non-discriminatie.



Het inkoopteam bestaat uit een mix van interne en externe medewerkers dat zich verbonden voelt in het uitoefenen van het inkoop- en contractmanagementvak, hart heeft voor de organisatie en de overheid en staat voor een goede werksfeer. De bedrijfsjuristen maken deel uit van het team.


Samen werken wij aan professionalisering van de afdeling en de inkoopfunctie binnen ICTU. Naast de begeleiding van inhuur- en inkoopvragen vindt een aantal aanbestedingen plaats en loopt een aantal verbeterprojecten, zoals professionaliseren van contractmanagement en digitalisering van het inhuur- en inkoopproces.



De afdeling Inkoop maakt onderdeel uit van de directie Bedrijfsvoering, waar ook de volgende disciplines zijn ondergebracht: management- en projectondersteuning, financiën & control, informatietechnologie, facilitaire zaken, huisvesting, servicedesk, human relations en juridische zaken.

 

Hoe ziet je werk eruit?

Jij snapt waar het om draait bij het inkopen voor de overheid. Je weet snel je weg te vinden binnen de organisatie en hebt kennis van de diverse inkoopprocessen (EVO, MVO, EA). Je staat interne opdrachtgevers en projectsecretarissen (decentrale inkopers) met raad en daad bij, zodat zij snel én goed worden geholpen om hun inkoopvragen in te vullen: rechtmatig en doelmatig.

Je bent niet alleen bezig met inhoudelijk inkoopadvies. Je onderhoudt relaties met de projectsecretarissen (decentrale inkopers), organiseert en geeft inkoopvoorlichting en draagt zorg voor duidelijke informatievoorziening (o.a. via SharePoint). Je stelt rapportages op en verzorgt maandelijks de spendanalyse. Je houdt het overeenkomstenregister actueel.
Je levert een actieve bijdrage aan de professionalisering van de inkoopfunctie binnen ICTU door verbeterpunten te signaleren en projecten uit te voeren.

Je draagt samen met de senior inkoopadviseur zorg voor kwaliteitsborging binnen de afdeling. Samen controleren jullie de dagelijkse stroom aan uit te zetten contracten op juistheid vanuit inkoopperspectief.

Je bent een steunpilaar voor de junior adviseurs die de inkoopadministratie verzorgen. Je staat hen bij in geval van niet-standaard vragen. In noodgevallen ben je bereid hen een handje te helpen.

Mogelijk assisteer je bij dan wel voer je zelfstandig (minder complexe) Europese aanbestedingen uit, waaronder voorbereiding, implementatie en nazorg. Dit is afhankelijk van nog op te starten trajecten en de periode waarin je werkzaam bent voor ICTU.

Je komt terecht in een dynamische omgeving waarbij men al snel op jouw kennis en advies zal bouwen. 

Gewenste profiel

Door je professionele houding en je kennis weet je snel het vertrouwen te winnen van je collega’s en interne klanten. Je functioneert zelfstandig binnen het team en weet wanneer af te stemmen met je collega’s. Je bent een persoon die snel kan schakelen en verbanden ziet tussen diverse vraagstukken.
Inhoudelijke kennis van aanbestedingswetgeving en -processen is vanzelfsprekend. Je hebt bij voorkeur ervaring binnen een overheidsinstelling met het adviseren bij en het begeleiden en publiceren van (Europese) aanbestedingstrajecten, inclusief de voorbereiding en overdracht naar de organisatie.
Je hebt ervaring met het uitvoeren van spendanalyses.
Je laat je niet snel van de wijs brengen en bezit een natuurlijke overtuigingskracht. Je werkt zorgvuldig, bent doortastend, hebt een hands-on mentaliteit en je hebt een collegiale en flexibele instelling.
Je hebt goede kennis van Office 365 en het werken in SharePoint.

Kerncompetenties:
•    Innovatief vermogen
•    Omgevingsbewustzijn/omgevingssensitief
•    Samenwerken – teamspeler
•    Resultaatgericht

Functie gerelateerde competenties:
•    Sterke communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
•    Analytisch vermogen
•    Proactief
•    Plannen en organiseren
•    Benaderbaar en klantgericht
•    Samenwerken
•    Pragmatisch
•    Voortgangscontrole

Eisen

Doorleenconstructie(s) zijn niet toegestaan

Algemene eisen:

1.    Relevante afgeronde opleiding op HBO-niveau of door ervaring opgebouwd vergelijkbaar werk- en denkniveau (bij voorkeur aangevuld met vakgerichte opleidingen zoals Nevi 1-2 of vergelijkbaar);
2.    Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het zelfstandig uitvoeren van inkoopprocedures binnen een overheidsorganisatie (EVO/ MVO/ EA);
3.    Je hebt kennis van de Aanbestedingswet, Gids Proportionaliteit en van juridische en contractuele aspecten;
4.    Aantoonbare ervaring als inkoopadviseur.

Tot slot beschik je over zeer goede communicatieve vaardigheden en beheers je de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen

Aantoonbare ervaring als inkoopadviseur met het adviseren over en het ondersteunen bij enkelvoudige en meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures op tactisch niveau.

Ervaring met het uitvoeren en leiden van meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures bij de overheid.
Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren en leiden van Europese aanbestedingsprocedures bij de overheid.

Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van spendanalyses.

Afgeronde vakgerichte inkoopopleidingen

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht