Opdrachten

Stichting ICTU Programmasecretaris - programma Realisatie IBDS

Programmasecretaris - programma Realisatie IBDS

Info

Functie

Programmasecretaris - programma Realisatie IBDS

Locatie

Den Haag

Uren per week

4 uren per week

Looptijd

23.01.2024 - 24.01.2025

Opdrachtnummer

151937

Sluitingsdatum

date-icon23.01.2024 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Taakomschrijving Over ICTU
ICTU werkt aan een betere digitale overheid. Samen met onze opdrachtgevers realiseren we kwalitatief hoogwaardige digitale dienstverlening. We verbinden kennis aan kunde, en oplossingen aan vraagstukken. Met oog voor de balans tussen techniek en gebruik, tussen innovatie en werkbare oplossingen. Zodat burgers en bedrijven zaken die ze doen met de overheid veilig en makkelijk digitaal kunnen afhandelen.

Programma Interbestuurlijke Datastrategie
Verantwoord datagebruik voor maatschappelijke opgaven staat centraal in de Interbestuurlijke Datastrategie (IBDS), die in november 2021 is aangeboden aan de Tweede Kamer. Digitalisering en datagedreven werken hebben een grote impact op de samenleving. Het biedt allerlei nieuwe mogelijkheden om bij te dragen aan het bereiken van maatschappelijke opgaven en de dienstverlening van de overheid te verbeteren, maar brengt ook risico's voor publieke waarden met zich mee. Daarom zet de IBDS in op het benutten van de potentie van data, op een manier dat de publieke waarden worden geborgd. De IBDS is tot stand gekomen in samenwerking met verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties en koepels van medeoverheden. Hiermee is een ambitieuze stap gezet vanuit het overheidsbrede databeleid, met een stip op de horizon voor 2025. Het programma IBDS wordt uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van het ministerie van BZK, binnen de directie Digitale Overheid. De uitvoering en sturing van het programma gebeurt zo interbestuurlijk mogelijk. ICTU ondersteunt BZK bij het uitvoeren van verschillende projecten binnen het programma en verzorgt de programma brede ondersteuning.

Programmasecretaris
Voor ondersteuning van het programmamanagement zijn we op zoek naar een ervaren Programmasecretaris voor 28 tot max 32 uur per week, tot en met eind juni 2024 maar met mogelijkheid tot verlenging.

Gewenste profiel
Wij zoeken iemand die in staat is om te fungeren als de rechter hand van het programmamanagement Realisatie IBDS en in staat is om samen met collega's het stafbureau voor het programmamanagement invulling te geven. Als Programmasecretaris heb je een adviserende, verbindende en ondersteunende rol. Je zorgt ervoor dat het Programmamanagement op het juiste moment over de juiste informatie beschikt om het gehele programma te kunnen overzien. Het is een diverse en veelomvattende functie. Met enerzijds inhoudelijke elementen;, zoals de voorbereiding en planning van diverse bestuurlijke overleggen met opdrachtgever, begeleidings-, klankbord- en stuurgroep(en). Het opstellen van de voortgangsrapportage samen met de Projectleiders, Inhoudelijke voorbereiding van (interne en externe) sessies en bijeenkomsten aan programmazijde met stakeholders inclusief het, opstellen /voorbereiden van de presentaties . En anderzijds de gebruikelijke ondersteunende taken als agendabeheer, verslaglegging en logistieke zaken rondom bijeenkomsten en events. Je bent een vlotte, bevlogen programmasecretaris van een groot programma (+40 mensen) die geen uitdaging uit de weg gaat en je weg weet te vinden in een hectische en complexe politiek-bestuurlijke omgeving, waarin je snel moet schakelen. Je hebt een proactieve instelling en je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief. Je hebt een servicegerichte instelling, waarmee je mensen voor je weet te winnen. Verder sta je stevig in je schoenen, je zorgt dat 't werk gedaan wordt, je laat je niet afschepen, je bent stressbestendig en je kunt goed prioriteiten stellen. Daarnaast kun je structuur aanbrengen, werk je nauwkeurig en zelfstandig en behoud je het overzicht.

Primaire werkzaamheden

  • Het bewaken van de planning en de voortgang van het programma, incl. trekker opstellen voortgangsrapportages voor opdrachtgever.
  • Agendabeheer voor programmamanagement en liaison naar projectsecretaris opdrachtgever.
  • Het opstellen van agenda's voor en het maken van verslagen van vergaderingen, inclusief overleggen met externe partijen.
  • Het organiseren en verbinden van de overleggen met de secretarissen van de deelprojecten.
  • Het voorbereiden, mede organiseren en verzorgen van diverse bijeenkomsten, zowel extern (vb. klankbordgroep) als intern (hei- en teamsessies).
  • Het onderhouden van contacten met leden van het programmateam, werkgroepen en de klankbordgroepen en

    Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring binnen de digitale overheid
  • Ervaring met grote interbestuurlijke programma's
  • Per direct beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week
  • Wensen

  • Affiniteit en ervaring met werkzaamheden in een in een politiek- bestuurlijke omgeving.
  • (Recente) aantoonbare ervaring met ondersteuning programmamanagement van grote interbestuurlijke programma's
  • Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft met de digitale overheid en affiniteit met data binnen de overheid
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met logistieke en inhoudelijke organisatie van bijeenkomsten en events
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Taakomschrijving Over ICTU
ICTU werkt aan een betere digitale overheid. Samen met onze opdrachtgevers realiseren we kwalitatief hoogwaardige digitale dienstverlening. We verbinden kennis aan kunde, en oplossingen aan vraagstukken. Met oog voor de balans tussen techniek en gebruik, tussen innovatie en werkbare oplossingen. Zodat burgers en bedrijven zaken die ze doen met de overheid veilig en makkelijk digitaal kunnen afhandelen.

Programma Interbestuurlijke Datastrategie
Verantwoord datagebruik voor maatschappelijke opgaven staat centraal in de Interbestuurlijke Datastrategie (IBDS), die in november 2021 is aangeboden aan de Tweede Kamer. Digitalisering en datagedreven werken hebben een grote impact op de samenleving. Het biedt allerlei nieuwe mogelijkheden om bij te dragen aan het bereiken van maatschappelijke opgaven en de dienstverlening van de overheid te verbeteren, maar brengt ook risico's voor publieke waarden met zich mee. Daarom zet de IBDS in op het benutten van de potentie van data, op een manier dat de publieke waarden worden geborgd. De IBDS is tot stand gekomen in samenwerking met verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties en koepels van medeoverheden. Hiermee is een ambitieuze stap gezet vanuit het overheidsbrede databeleid, met een stip op de horizon voor 2025. Het programma IBDS wordt uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van het ministerie van BZK, binnen de directie Digitale Overheid. De uitvoering en sturing van het programma gebeurt zo interbestuurlijk mogelijk. ICTU ondersteunt BZK bij het uitvoeren van verschillende projecten binnen het programma en verzorgt de programma brede ondersteuning.

Programmasecretaris
Voor ondersteuning van het programmamanagement zijn we op zoek naar een ervaren Programmasecretaris voor 28 tot max 32 uur per week, tot en met eind juni 2024 maar met mogelijkheid tot verlenging.

Gewenste profiel
Wij zoeken iemand die in staat is om te fungeren als de rechter hand van het programmamanagement Realisatie IBDS en in staat is om samen met collega's het stafbureau voor het programmamanagement invulling te geven. Als Programmasecretaris heb je een adviserende, verbindende en ondersteunende rol. Je zorgt ervoor dat het Programmamanagement op het juiste moment over de juiste informatie beschikt om het gehele programma te kunnen overzien. Het is een diverse en veelomvattende functie. Met enerzijds inhoudelijke elementen;, zoals de voorbereiding en planning van diverse bestuurlijke overleggen met opdrachtgever, begeleidings-, klankbord- en stuurgroep(en). Het opstellen van de voortgangsrapportage samen met de Projectleiders, Inhoudelijke voorbereiding van (interne en externe) sessies en bijeenkomsten aan programmazijde met stakeholders inclusief het, opstellen /voorbereiden van de presentaties . En anderzijds de gebruikelijke ondersteunende taken als agendabeheer, verslaglegging en logistieke zaken rondom bijeenkomsten en events. Je bent een vlotte, bevlogen programmasecretaris van een groot programma (+40 mensen) die geen uitdaging uit de weg gaat en je weg weet te vinden in een hectische en complexe politiek-bestuurlijke omgeving, waarin je snel moet schakelen. Je hebt een proactieve instelling en je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief. Je hebt een servicegerichte instelling, waarmee je mensen voor je weet te winnen. Verder sta je stevig in je schoenen, je zorgt dat 't werk gedaan wordt, je laat je niet afschepen, je bent stressbestendig en je kunt goed prioriteiten stellen. Daarnaast kun je structuur aanbrengen, werk je nauwkeurig en zelfstandig en behoud je het overzicht.

Primaire werkzaamheden

  • Het bewaken van de planning en de voortgang van het programma, incl. trekker opstellen voortgangsrapportages voor opdrachtgever.
  • Agendabeheer voor programmamanagement en liaison naar projectsecretaris opdrachtgever.
  • Het opstellen van agenda's voor en het maken van verslagen van vergaderingen, inclusief overleggen met externe partijen.
  • Het organiseren en verbinden van de overleggen met de secretarissen van de deelprojecten.
  • Het voorbereiden, mede organiseren en verzorgen van diverse bijeenkomsten, zowel extern (vb. klankbordgroep) als intern (hei- en teamsessies).
  • Het onderhouden van contacten met leden van het programmateam, werkgroepen en de klankbordgroepen en

    Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring binnen de digitale overheid
  • Ervaring met grote interbestuurlijke programma's
  • Per direct beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week
  • Wensen

  • Affiniteit en ervaring met werkzaamheden in een in een politiek- bestuurlijke omgeving.
  • (Recente) aantoonbare ervaring met ondersteuning programmamanagement van grote interbestuurlijke programma's
  • Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft met de digitale overheid en affiniteit met data binnen de overheid
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met logistieke en inhoudelijke organisatie van bijeenkomsten en events
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center