Opdrachten

Stichting ICTU Projectsecretaris

Projectsecretaris

Info

Functie

Projectsecretaris

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

23.10.2022 - 30.12.2022

Opdrachtnummer

121414

Sluitingsdatum

date-icon13.10.2022 clock-icon07:10

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)
DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Taakomschrijving
Over ICTU

ICTU werkt aan een betere digitale overheid.
Samen met onze opdrachtgevers realiseren we kwalitatief hoogwaardige digitale dienstverlening. We verbinden kennis aan kunde, en oplossingen aan vraagstukken. Met oog voor de balans tussen techniek en gebruik, tussen innovatie en werkbare oplossingen. Zodat burgers en bedrijven zaken die ze doen met de overheid veilig en makkelijk digitaal kunnen afhandelen.

Programma Interbestuurlijke Datastrategie
Verantwoord datagebruik voor maatschappelijke opgaven staat centraal in de Interbestuurlijke Datastrategie (IBDS), die in november 2021 is aangeboden aan de Tweede Kamer. Digitalisering en datagedreven werken hebben een grote impact op de samenleving. Het biedt allerlei nieuwe mogelijkheden om bij te dragen aan het bereiken van maatschappelijke opgaven en de dienstverlening van de overheid te verbeteren, maar brengt ook risico’s voor publieke waarden met zich mee. Daarom zet de IBDS in op het benutten van de potentie van data, op een manier dat de publieke waarden worden geborgd. De IBDS is tot stand gekomen in samenwerking met verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties en koepels van medeoverheden. Hiermee is een ambitieuze stap gezet vanuit het overheidsbrede databeleid, met een stip op de horizon voor 2025.

Het programma IBDS wordt uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van het ministerie van BZK, binnen de directie Digitale Samenleving, team publieke waarden, data en algoritmen. De uitvoering en sturing van het programma gebeurt zo interbestuurlijk mogelijk. ICTU ondersteunt BZK bij het uitvoeren van verschillende projecten binnen het programma en verzorgt de programma brede ondersteuning.

Een van de onderdelen van het programma IBDS is het team ondersteunen use cases. Binnen dit team wordt samen met medeoverheden gewerkt aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Denk hierbij aan de woningbouwopgave (100.000 woningen per jaar, maar waar moet wat gebouwd worden?), stikstof en natuur (hoe kunnen we gebieden het best inrichten?) en zorg (hoe voorkomen we zorg en beperken we wachttijden?). Het team ondersteunen use cases brengt partijen bij elkaar, helpt om de vraagstukken scherp te krijgen en helpt om actief te onderzoeken welke data nodig en beschikbaar is om versnelling in het oplossen van de maatschappelijke vraagstukken te bereiken.


Fasering van het programma

In 2021 is de IBDS aangeboden aan de Tweede Kamer. In 2022 is gestart met het programma IBDS om ‘van de kant’ te komen om de ambities uit de IBDS te realiseren. Inmiddels is de opschaling ingezet om vanaf 2023 door te pakken met een meerjarig perspectief.

Projectsecretaris team ondersteunen use cases
Voor het team ondersteunen use cases van het programma IBDS zijn we op zoek naar een projectsecretaris voor 28 tot max 36 uur per week, in beginsel tot en met eind 2022 maar de wens tot verlenging voor 2023. Het team ondersteunen use cases bestaat uit ongeveer 8 á 9 collega’s en is richting 2023 groeiende.

Gewenste profiel
Wij zoeken iemand die in staat is om te fungeren als de rechter hand van de projectleiders team ondersteunen use cases.

Als projectsecretaris heb je een adviserende, verbindende en ondersteunende rol. Je zorgt ervoor dat de projectleider op het juiste moment over de juiste informatie beschikt om het gehele programma te kunnen overzien.

Je bent een vlotte, bevlogen programmasecretaris die geen uitdaging uit de weg gaat en je weg weet te vinden in een hectische en complexe politiek-bestuurlijke omgeving, waarin je snel moet schakelen. Je hebt een proactieve instelling en je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief. Je hebt een servicegerichte instelling, waarmee je mensen voor je weet te winnen. Verder sta je stevig in je schoenen, je zorgt dat ’t werk gedaan wordt, je laat je niet afschepen, je bent stressbestendig en je kunt goed prioriteiten stellen. Daarnaast kun je structuur aanbrengen, werk je nauwkeurig en zelfstandig en behoud je het overzicht.

Primaire werkzaamheden
•    Het bewaken van de planning en de voortgang van het team ondersteunen use cases;
•    Het uitwerken en opzetten van programmadocumentatie, procesbeschrijvingen, analyses en voortgangsrapportages;
•    Het opstellen van agenda’s voor en het maken van verslagen van vergaderingen, inclusief overleggen met externe partijen;
•    Het onderhouden van contacten met leden van het programmateam, werkgroepen, klankbordgroepen en externe partijen zoals opdrachtnemers;
•    Actieve deelname aan de inhoudelijke besprekingen met medeoverheden. Het is dus een rol met ook de nodige externe afspraken door NL;
•    Het documenteren en archiveren van voor het programma relevante documenten.

Gevraagde competenties:
•    Plannen en organiseren;
•    Informatie verzamelen en daarvan heldere rapportages maken voor opdrachtgever en stakeholders;
•    Een omgevingsanalyse kunnen maken;
•    Goede communicatieve vaardigheden;
•    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
•    Politieke consequenties kunnen overzien;

•    Proactief en servicegericht;
•    Samenwerken;
•    Contacten onderhouden met organisatie (accountmanagement)
•    Resultaatgericht;
•    Accuraat.

Kennis en werkervaring:

•    Voelt zich thuis in een politiek-bestuurlijke omgeving;
•    Bekendheid met de (digitale) overheid is een must;
•    Enige ervaring met notuleren;
•    Gedegen kennis van het MS Office pakket;
•    Is nuchter en hands-on;
•    Teamspeler;
•    Kan goed omgaan met vertrouwelijke informatie;
•    Is representatief.

Eisen
•    Kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau
•    Ervaring binnen de digitale overheid
•    Per direct beschikbaar (voor 28 tot 36 uur per week tot en met eind 2022 en mogelijk langer)

Wensen

Affiniteit en ervaring met werkzaamheden in een in een politiek-bestuurlijke omgeving.
(Recente) aantoonbare ervaring met support /project control van projecten 
Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft met data toepassingen
Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het account en relatie management   

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

BIEDINGEN KUNNEN UITSLUITEND WORDEN GEDAAN MET EEN CV IN ICTU FORMAT. ALLEEN HET ICTU CV WORDT NAAR DE KLANT GESTUURD. DIT DIENT EEN VOLWAARDIG CV TE ZIJN MET ALLE WERKERVARING. (ZIE BIJLAGE)
DAARBIJ DIENEN ALLE EISEN EN WENSEN PUNTSGEWIJS TE WORDEN GEMOTIVEERD IN HET ICTU CV.

Taakomschrijving
Over ICTU

ICTU werkt aan een betere digitale overheid.
Samen met onze opdrachtgevers realiseren we kwalitatief hoogwaardige digitale dienstverlening. We verbinden kennis aan kunde, en oplossingen aan vraagstukken. Met oog voor de balans tussen techniek en gebruik, tussen innovatie en werkbare oplossingen. Zodat burgers en bedrijven zaken die ze doen met de overheid veilig en makkelijk digitaal kunnen afhandelen.

Programma Interbestuurlijke Datastrategie
Verantwoord datagebruik voor maatschappelijke opgaven staat centraal in de Interbestuurlijke Datastrategie (IBDS), die in november 2021 is aangeboden aan de Tweede Kamer. Digitalisering en datagedreven werken hebben een grote impact op de samenleving. Het biedt allerlei nieuwe mogelijkheden om bij te dragen aan het bereiken van maatschappelijke opgaven en de dienstverlening van de overheid te verbeteren, maar brengt ook risico’s voor publieke waarden met zich mee. Daarom zet de IBDS in op het benutten van de potentie van data, op een manier dat de publieke waarden worden geborgd. De IBDS is tot stand gekomen in samenwerking met verschillende ministeries, uitvoeringsorganisaties en koepels van medeoverheden. Hiermee is een ambitieuze stap gezet vanuit het overheidsbrede databeleid, met een stip op de horizon voor 2025.

Het programma IBDS wordt uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van het ministerie van BZK, binnen de directie Digitale Samenleving, team publieke waarden, data en algoritmen. De uitvoering en sturing van het programma gebeurt zo interbestuurlijk mogelijk. ICTU ondersteunt BZK bij het uitvoeren van verschillende projecten binnen het programma en verzorgt de programma brede ondersteuning.

Een van de onderdelen van het programma IBDS is het team ondersteunen use cases. Binnen dit team wordt samen met medeoverheden gewerkt aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Denk hierbij aan de woningbouwopgave (100.000 woningen per jaar, maar waar moet wat gebouwd worden?), stikstof en natuur (hoe kunnen we gebieden het best inrichten?) en zorg (hoe voorkomen we zorg en beperken we wachttijden?). Het team ondersteunen use cases brengt partijen bij elkaar, helpt om de vraagstukken scherp te krijgen en helpt om actief te onderzoeken welke data nodig en beschikbaar is om versnelling in het oplossen van de maatschappelijke vraagstukken te bereiken.


Fasering van het programma

In 2021 is de IBDS aangeboden aan de Tweede Kamer. In 2022 is gestart met het programma IBDS om ‘van de kant’ te komen om de ambities uit de IBDS te realiseren. Inmiddels is de opschaling ingezet om vanaf 2023 door te pakken met een meerjarig perspectief.

Projectsecretaris team ondersteunen use cases
Voor het team ondersteunen use cases van het programma IBDS zijn we op zoek naar een projectsecretaris voor 28 tot max 36 uur per week, in beginsel tot en met eind 2022 maar de wens tot verlenging voor 2023. Het team ondersteunen use cases bestaat uit ongeveer 8 á 9 collega’s en is richting 2023 groeiende.

Gewenste profiel
Wij zoeken iemand die in staat is om te fungeren als de rechter hand van de projectleiders team ondersteunen use cases.

Als projectsecretaris heb je een adviserende, verbindende en ondersteunende rol. Je zorgt ervoor dat de projectleider op het juiste moment over de juiste informatie beschikt om het gehele programma te kunnen overzien.

Je bent een vlotte, bevlogen programmasecretaris die geen uitdaging uit de weg gaat en je weg weet te vinden in een hectische en complexe politiek-bestuurlijke omgeving, waarin je snel moet schakelen. Je hebt een proactieve instelling en je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief. Je hebt een servicegerichte instelling, waarmee je mensen voor je weet te winnen. Verder sta je stevig in je schoenen, je zorgt dat ’t werk gedaan wordt, je laat je niet afschepen, je bent stressbestendig en je kunt goed prioriteiten stellen. Daarnaast kun je structuur aanbrengen, werk je nauwkeurig en zelfstandig en behoud je het overzicht.

Primaire werkzaamheden
•    Het bewaken van de planning en de voortgang van het team ondersteunen use cases;
•    Het uitwerken en opzetten van programmadocumentatie, procesbeschrijvingen, analyses en voortgangsrapportages;
•    Het opstellen van agenda’s voor en het maken van verslagen van vergaderingen, inclusief overleggen met externe partijen;
•    Het onderhouden van contacten met leden van het programmateam, werkgroepen, klankbordgroepen en externe partijen zoals opdrachtnemers;
•    Actieve deelname aan de inhoudelijke besprekingen met medeoverheden. Het is dus een rol met ook de nodige externe afspraken door NL;
•    Het documenteren en archiveren van voor het programma relevante documenten.

Gevraagde competenties:
•    Plannen en organiseren;
•    Informatie verzamelen en daarvan heldere rapportages maken voor opdrachtgever en stakeholders;
•    Een omgevingsanalyse kunnen maken;
•    Goede communicatieve vaardigheden;
•    Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
•    Politieke consequenties kunnen overzien;

•    Proactief en servicegericht;
•    Samenwerken;
•    Contacten onderhouden met organisatie (accountmanagement)
•    Resultaatgericht;
•    Accuraat.

Kennis en werkervaring:

•    Voelt zich thuis in een politiek-bestuurlijke omgeving;
•    Bekendheid met de (digitale) overheid is een must;
•    Enige ervaring met notuleren;
•    Gedegen kennis van het MS Office pakket;
•    Is nuchter en hands-on;
•    Teamspeler;
•    Kan goed omgaan met vertrouwelijke informatie;
•    Is representatief.

Eisen
•    Kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau
•    Ervaring binnen de digitale overheid
•    Per direct beschikbaar (voor 28 tot 36 uur per week tot en met eind 2022 en mogelijk langer)

Wensen

Affiniteit en ervaring met werkzaamheden in een in een politiek-bestuurlijke omgeving.
(Recente) aantoonbare ervaring met support /project control van projecten 
Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft met data toepassingen
Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het account en relatie management   

De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht

Adres

Myler, Part of HeadFirst Group
Taurusavenue 18
2132 LS Hoofddorp
Nederland

Contact

(023) 56 856 30
support@myler.nl
KvK: 30242711
btw: NL.8196.10.380.B01

Privacy Preference Center