Opdrachten

Stichting ICTU Senior contractmanager

Senior contractmanager

Info

Functie

Senior contractmanager

Locatie

Nader te bepalen

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

28.09.2023 - 28.12.2023

Opdrachtnummer

144351

Sluitingsdatum

date-icon20.09.2023 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Taakomschrijving Organisatie ICTU is op 11 april 2001 opgericht door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Onze missie: ICTU werkt samen aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU is van en voor de overheid. En werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.

Team Inkoop
Je maakt deel uit van Team Inkoop, het centrale expertisecentrum binnen ICTU op het gebied van inkoop van producten/diensten en contractmanagement. Het inkoopteam bestaat uit een kern van ca. 10 interne en externe medewerkers, waaronder inkoopadviseurs, medewerkers inkoopadministratie, en twee centrale contractmanagers (jij bent één van deze twee) en bedrijfsjuristen. Een goede en gezellige werksfeer wordt zeer belangrijk gevonden binnen het team en er wordt regelmatig aan teambuilding gedaan.

Hoe ziet je werk eruit?
ICTV werkt met ca. 400 externe en 180 interne medewerkers aan zo'n 100 opdrachten/projecten voor de overheid, die in principe allemaal gebruik kunnen maken van ICTU brede raamovereenkomsten. Dat zegt veel over het belang en de complexiteit van de ICTU brede raamovereenkomsten, waar jij je samen met je directe collega op richt. Samen met je collega senior contractmanager binnen ICTU manage je een aantal van de ICTU brede raamovereenkomsten, zoals o.a. de dienstverleningsovereenkomsten InICTU (inhuur externe professionals), IT-Audits, Performancetesten, SSC-ICT (overheid datacenter en netwerk) en de Rijksbrede raamovereenkomsten EASP en IFAR. Binnenkort staat de implementatie van twee belangrijke raamovereenkomsten op de rol: InICTU en EASP. Je bent een stevige gesprekspartner voor de gecontracteerde partijen en een goede adviseur voor de gebruikers en stakeholders binnen ICTU. Daarnaast ben je een belangrijke adviseur voor de contracteigenaren. Het contracteigenaarschap van de contracten die je managet is verdeeld onder de Directeur Bedrijfsvoering en de Directeur Projecten. Je brengt proactief de risico's, kansen en trends in beeld en adviseert de contracteigenaren periodiek. Periodiek overleg je met de contracteigenaren met de gecontracteerde partijen op strategisch niveau.

Verder lever je vanuit het perspectief van contractmanagement input bij Europese Aanbestedingen en draag je bij aan het verder professionaliseren van het contractmanagement binnen ICTU. Denk bijvoorbeeld aan het positioneren van (centraal) contractmanagement binnen ICTU, het ontwikkelen van workshops, templates, rapportages en tools voor contractregistratie, -beheer en -management. Al met al zorg je samen met jouw directe collega dat ICTU het maximale uit de contracten kan halen en het contractmanagement verder professionaliseert.

Eisen

  • HBO+ niveau
  • Ruime werkervaring in een soortgelijke functie; jij wordt (h)erkend als een senior in je vakgebied.
  • Je hebt ervaring met het participeren in overheidsaanbestedingen, vanuit de overheid;
  • Je hebt ervaring met het managen van dienstverleningsovereenkomsten
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Ruime ervaring op het gebied van contractmanagement.
  • Je hebt ervaring met het adviseren en het participeren bij Europese aanbestedingen.
  • Je hebt ervaring binnen een (semi-) overheidsinstelling en bent bij voorkeur bekend met de dynamiek van een projectorganisatie.
  • Sterke persoonlijkheid met natuurlijke overtuigingskracht.
  • Je functioneert zelfstandig en werkt goed samen.
  • Je werkt zorgvuldig, doortastend en pragmatisch en je hebt een collegiale en flexibele instelling.
  • Je bent goed benaderbaar.
  • Wensen

  • Aantoonbare contractmanagementervaring
  • Aantoonbare ervaring met het leveren van input vanuit contractmanagement bij Europese Aanbestedingen in de afgelopen 4 jaar
  • Aantoonbare ervaring met het professionaliseren van contractmanagement
  • Aantoonbare contractmanagement- en/of inkoopopleiding
  • Competenties

  • Kerncompetenties: Omgevingsbewustzijn/omgevingssensitief
  • Samenwerken - teamspeler
  • Resultaatgericht
  • Functie gerelateerde competenties:
  • Sterke communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
  • Initiatiefvol en creatief
  • Analytisch vermogen
  • Adviesvaardig
  • Assertief en extravert, maar tevens diplomatiek
  • Doorzettingsvermogen
  • Benaderbaar en klantgericht
  • Zakelijk en ondernemend
  • Pragmatisch
  • Netwerker

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Stichting ICTU

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Taakomschrijving Organisatie ICTU is op 11 april 2001 opgericht door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Onze missie: ICTU werkt samen aan een betere digitale overheid. Als onafhankelijke advies- en projectenorganisatie helpen wij overheden bij het verbeteren van hun dienstverlening met ICT en maken wij het werk van overheden makkelijker, efficiënter en beter. ICTU is van en voor de overheid. En werkt sámen met de overheid vóór Nederland. Dat maakt werken bij ICTU leuk, boeiend én relevant.

Team Inkoop
Je maakt deel uit van Team Inkoop, het centrale expertisecentrum binnen ICTU op het gebied van inkoop van producten/diensten en contractmanagement. Het inkoopteam bestaat uit een kern van ca. 10 interne en externe medewerkers, waaronder inkoopadviseurs, medewerkers inkoopadministratie, en twee centrale contractmanagers (jij bent één van deze twee) en bedrijfsjuristen. Een goede en gezellige werksfeer wordt zeer belangrijk gevonden binnen het team en er wordt regelmatig aan teambuilding gedaan.

Hoe ziet je werk eruit?
ICTV werkt met ca. 400 externe en 180 interne medewerkers aan zo'n 100 opdrachten/projecten voor de overheid, die in principe allemaal gebruik kunnen maken van ICTU brede raamovereenkomsten. Dat zegt veel over het belang en de complexiteit van de ICTU brede raamovereenkomsten, waar jij je samen met je directe collega op richt. Samen met je collega senior contractmanager binnen ICTU manage je een aantal van de ICTU brede raamovereenkomsten, zoals o.a. de dienstverleningsovereenkomsten InICTU (inhuur externe professionals), IT-Audits, Performancetesten, SSC-ICT (overheid datacenter en netwerk) en de Rijksbrede raamovereenkomsten EASP en IFAR. Binnenkort staat de implementatie van twee belangrijke raamovereenkomsten op de rol: InICTU en EASP. Je bent een stevige gesprekspartner voor de gecontracteerde partijen en een goede adviseur voor de gebruikers en stakeholders binnen ICTU. Daarnaast ben je een belangrijke adviseur voor de contracteigenaren. Het contracteigenaarschap van de contracten die je managet is verdeeld onder de Directeur Bedrijfsvoering en de Directeur Projecten. Je brengt proactief de risico's, kansen en trends in beeld en adviseert de contracteigenaren periodiek. Periodiek overleg je met de contracteigenaren met de gecontracteerde partijen op strategisch niveau.

Verder lever je vanuit het perspectief van contractmanagement input bij Europese Aanbestedingen en draag je bij aan het verder professionaliseren van het contractmanagement binnen ICTU. Denk bijvoorbeeld aan het positioneren van (centraal) contractmanagement binnen ICTU, het ontwikkelen van workshops, templates, rapportages en tools voor contractregistratie, -beheer en -management. Al met al zorg je samen met jouw directe collega dat ICTU het maximale uit de contracten kan halen en het contractmanagement verder professionaliseert.

Eisen

  • HBO+ niveau
  • Ruime werkervaring in een soortgelijke functie; jij wordt (h)erkend als een senior in je vakgebied.
  • Je hebt ervaring met het participeren in overheidsaanbestedingen, vanuit de overheid;
  • Je hebt ervaring met het managen van dienstverleningsovereenkomsten
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Ruime ervaring op het gebied van contractmanagement.
  • Je hebt ervaring met het adviseren en het participeren bij Europese aanbestedingen.
  • Je hebt ervaring binnen een (semi-) overheidsinstelling en bent bij voorkeur bekend met de dynamiek van een projectorganisatie.
  • Sterke persoonlijkheid met natuurlijke overtuigingskracht.
  • Je functioneert zelfstandig en werkt goed samen.
  • Je werkt zorgvuldig, doortastend en pragmatisch en je hebt een collegiale en flexibele instelling.
  • Je bent goed benaderbaar.
  • Wensen

  • Aantoonbare contractmanagementervaring
  • Aantoonbare ervaring met het leveren van input vanuit contractmanagement bij Europese Aanbestedingen in de afgelopen 4 jaar
  • Aantoonbare ervaring met het professionaliseren van contractmanagement
  • Aantoonbare contractmanagement- en/of inkoopopleiding
  • Competenties

  • Kerncompetenties: Omgevingsbewustzijn/omgevingssensitief
  • Samenwerken - teamspeler
  • Resultaatgericht
  • Functie gerelateerde competenties:
  • Sterke communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk)
  • Initiatiefvol en creatief
  • Analytisch vermogen
  • Adviesvaardig
  • Assertief en extravert, maar tevens diplomatiek
  • Doorzettingsvermogen
  • Benaderbaar en klantgericht
  • Zakelijk en ondernemend
  • Pragmatisch
  • Netwerker

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Celine Correia

Myler

Deel deze opdracht