Opdrachten

Universiteit Utrecht Sr. Functioneel Applicatie Beheerder

Sr. Functioneel Applicatie Beheerder

Info

Functie

Sr. Functioneel Applicatie Beheerder

Locatie

Utrecht

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

20.03.2023 - 20.04.2023

Opdrachtnummer

133259

Sluitingsdatum

date-icon23.03.2023 clock-icon13:03

Rolomschrijving en taakafspraken

Sr. Functioneel Applicatie Beheerder HR en Fiori
Bij de afdeling Administration Services van de directie Information and Technology Services (ITS) zijn we op zoek naar een Sr. functioneel applicatie beheerder voor het team SAP HR, met gedegen kennis van de personele processen. Je draagt zorg voor een optimale inzetbaarheid van de diverse SAP modules (voornamelijk HR-PA en OM), daarnaast beheren we ook de modules voor Time en de Payroll) en aanverwante software in samenhang met moderne technieken als SAP Fiori /UI5 en Workflow. Je bent het aanspreekpunt voor onder andere de directie HR (diensten en faculteiten), informatiemanagers, collega functioneel en technisch beheerders en de key-users van de verschillende diensten en faculteiten.
De afdeling Administration Services beheert systemen voor alle administratie ondersteuning en bedrijfsvoering (Financiën, HR, Logistiek). De afdeling is gesprekspartner voor innovatie en beheer voor de hiervoor genoemde domeinen.
Binnen ITS is sinds 2016 de methodiek Lean IT geïntroduceerd en proberen we zoveel mogelijk volgens deze methodiek te werken om zo te komen tot een betere dienstverlening, afgestemd op de klant.

Wat houdt de functie in:
• zelfstandig onderzoeken, analyseren, opstellen, overleggen, en managen van complexe of ingrijpende changes op het HR vlak;
• deelnemen aan een team van functioneel applicatie beheerders met bijbehorende taken;
• inbrengen/onderzoeken verbeteringen en optimalisatie van het beheer en processen, tevens voorsorterend op S/4HANA;


Functieprofiel
Sr. Functioneel Applicatie Beheerder HR en Fiori
• bijdragen aan het oplossen van door gebruikers gesignaleerde issues;
• participeren in projecten en mogelijk het leiden daarvan;
• bewaken van uitgangspunten die vastgelegd zijn in de architectuur voor het IT landschap;
• regievoering bij acceptatietesten;
• initiëren en onderhouden van overlegstructuren met de business (management, gebruikers en klanten) binnen het vastgestelde informatiebeleid;
• bewaken van het juiste gebruik van het informatiesysteem;
• doen van onderzoek naar de eisen en wensen van de gebruikers en voeren van adviesgesprekken met de opdrachtgevers;
• opstellen en onderhouden handmatige procedures;
• opstellen van impactanalyses;
• opstellen en onderhouden functionele specificaties;
• vervanging collega’s bij afwezigheid;
• begeleiden, opleiden en ondersteunen van gebruikers.
Competenties
• Analytisch en conceptueel vermogen: je brengt structuur aan in complexe situaties en je komt tot een weloverwogen oordeel op basis van informatie en analyse.
• Leervermogen: je bent in staat nieuwe kennis op te nemen en toe te passen.
• Resultaatgericht: je vertaalt doelen in concreet meetbare of zichtbare resultaten; je neemt beslissingen als de situatie erom vraagt.
• Communicatief: je communiceert gemakkelijk, je werkt goed samen in een team, je schakelt met spelers op diverse niveaus.
• Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
• Initiatiefrijk.

Profiel

Je hebt/je bent
• Hbo werk- en denkniveau, aan te tonen door een afgeronde hbo opleiding en/of minimaal vijf (5) jaar werkervaring op hbo niveau.
• Ruime ervaring in een vergelijkbare applicatiebeheerder functie (gericht op HR).
• Kennis van SAP ERP Core Components (SAP-ECC) modules HR-PA, OM en de add-on EFM van OpenText.
• Kennis van SAP UI5 en Fiori.
• Kennis van Workflow.
• Ruime kennis op het gebied van het HR-Instroomproces, zowel organisatorisch als ook de systeem ondersteuning van het proces.
• Kennis van ABAP is een pré.
• Ervaring met het opstellen van business requirements.
• Ervaring met ITIL en Prince 2, BiSL.
• Ervaring in het werken conform het Charm principe (SAP Solution Manager).
Aanvullende informatie:
• Opdracht geschikt voor zowel ZZP-er, als personeel van derden
• Aantal uren per week: 36-40
• Gaat werken voor: Afdeling ITS-Administration Services

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Universiteit Utrecht

Rolomschrijving en taakafspraken

Sr. Functioneel Applicatie Beheerder HR en Fiori
Bij de afdeling Administration Services van de directie Information and Technology Services (ITS) zijn we op zoek naar een Sr. functioneel applicatie beheerder voor het team SAP HR, met gedegen kennis van de personele processen. Je draagt zorg voor een optimale inzetbaarheid van de diverse SAP modules (voornamelijk HR-PA en OM), daarnaast beheren we ook de modules voor Time en de Payroll) en aanverwante software in samenhang met moderne technieken als SAP Fiori /UI5 en Workflow. Je bent het aanspreekpunt voor onder andere de directie HR (diensten en faculteiten), informatiemanagers, collega functioneel en technisch beheerders en de key-users van de verschillende diensten en faculteiten.
De afdeling Administration Services beheert systemen voor alle administratie ondersteuning en bedrijfsvoering (Financiën, HR, Logistiek). De afdeling is gesprekspartner voor innovatie en beheer voor de hiervoor genoemde domeinen.
Binnen ITS is sinds 2016 de methodiek Lean IT geïntroduceerd en proberen we zoveel mogelijk volgens deze methodiek te werken om zo te komen tot een betere dienstverlening, afgestemd op de klant.

Wat houdt de functie in:
• zelfstandig onderzoeken, analyseren, opstellen, overleggen, en managen van complexe of ingrijpende changes op het HR vlak;
• deelnemen aan een team van functioneel applicatie beheerders met bijbehorende taken;
• inbrengen/onderzoeken verbeteringen en optimalisatie van het beheer en processen, tevens voorsorterend op S/4HANA;


Functieprofiel
Sr. Functioneel Applicatie Beheerder HR en Fiori
• bijdragen aan het oplossen van door gebruikers gesignaleerde issues;
• participeren in projecten en mogelijk het leiden daarvan;
• bewaken van uitgangspunten die vastgelegd zijn in de architectuur voor het IT landschap;
• regievoering bij acceptatietesten;
• initiëren en onderhouden van overlegstructuren met de business (management, gebruikers en klanten) binnen het vastgestelde informatiebeleid;
• bewaken van het juiste gebruik van het informatiesysteem;
• doen van onderzoek naar de eisen en wensen van de gebruikers en voeren van adviesgesprekken met de opdrachtgevers;
• opstellen en onderhouden handmatige procedures;
• opstellen van impactanalyses;
• opstellen en onderhouden functionele specificaties;
• vervanging collega’s bij afwezigheid;
• begeleiden, opleiden en ondersteunen van gebruikers.
Competenties
• Analytisch en conceptueel vermogen: je brengt structuur aan in complexe situaties en je komt tot een weloverwogen oordeel op basis van informatie en analyse.
• Leervermogen: je bent in staat nieuwe kennis op te nemen en toe te passen.
• Resultaatgericht: je vertaalt doelen in concreet meetbare of zichtbare resultaten; je neemt beslissingen als de situatie erom vraagt.
• Communicatief: je communiceert gemakkelijk, je werkt goed samen in een team, je schakelt met spelers op diverse niveaus.
• Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
• Initiatiefrijk.

Profiel

Je hebt/je bent
• Hbo werk- en denkniveau, aan te tonen door een afgeronde hbo opleiding en/of minimaal vijf (5) jaar werkervaring op hbo niveau.
• Ruime ervaring in een vergelijkbare applicatiebeheerder functie (gericht op HR).
• Kennis van SAP ERP Core Components (SAP-ECC) modules HR-PA, OM en de add-on EFM van OpenText.
• Kennis van SAP UI5 en Fiori.
• Kennis van Workflow.
• Ruime kennis op het gebied van het HR-Instroomproces, zowel organisatorisch als ook de systeem ondersteuning van het proces.
• Kennis van ABAP is een pré.
• Ervaring met het opstellen van business requirements.
• Ervaring met ITIL en Prince 2, BiSL.
• Ervaring in het werken conform het Charm principe (SAP Solution Manager).
Aanvullende informatie:
• Opdracht geschikt voor zowel ZZP-er, als personeel van derden
• Aantal uren per week: 36-40
• Gaat werken voor: Afdeling ITS-Administration Services

De recruiter

Emiel Schnell

Myler

Deel deze opdracht

Adres

Myler, Part of HeadFirst Group
Taurusavenue 18
2132 LS Hoofddorp
Nederland

Contact

(023) 56 856 30
support@myler.nl
KvK: 30242711
btw: NL.8196.10.380.B01

Privacy Preference Center