Ons streven is een gezonde balans te bereiken tussen mens, milieu en maatschappij, alsmede het behalen van winst. Winstgevendheid is een maatstaf voor de efficiëntie van de organisatie en de waardering van de opdrachtgevers en IT-professionals voor onze dienstverlening. Winst is daarnaast een belangrijke factor voor de goede verdeling van middelen over de verschillende aandachtsgebieden en investeringen binnen onze organisatie. Deze maken het mogelijk om ook op lange termijn te voldoen aan de verwachtingen van onze opdrachtgevers en IT-professionals. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een doelbewuste en continue activiteit en maakt een integraal onderdeel uit van de kernactiviteiten van onze onderneming.
Milieu
Met het steeds voldoen aan de wet- en regelgeving als basis, geven wij invulling aan een duurzame bedrijfsvoering door ons mobiliteitsbeleid, inkoopbeleid, het bewust omgaan met papier, afvoer van materialen en energiebesparing. Om deze zaken te formaliseren hebben we een Milieumanagementsysteem opgezet op basis van ISO 14001, welke in maart 2017 is gecertificeerd. Binnen dit milieumanagementsysteem is op basis van het Activiteitenbesluit van het RIVM voor het kantoorpand in Utrecht alle wettelijke eisen en de significante milieuaspecten geïdentificeerd. Deze zijn vastgelegd in het Milieuaspectenregister. Deze wordt gebruikt om binnen onze organisatie het milieubeleid te ontwikkelen, te implementeren en de milieuaspecten te managen. Jaarlijks wordt een Kwaliteits- en milieujaarplan opgesteld waarin de milieudoelen voor het betreffende jaar staan geformuleerd. Via het periodiek Kwaliteitsmanagementoverleg worden de milieudoelen gemonitord.
Personeel
De belangrijkste aandacht en zorg gaat uit naar het belang dat de gezondheid en veiligheid van medewerkers en andere betrokkenen is gewaarborgd. De dienstverlening van Myler is voor een groot deel afhankelijk van de kwaliteit van de medewerkers en de professionals. Individuele ontwikkeling en opleiding wordt daarom actief gepromoot. Ook een veilige en plezierige werksfeer, waarin de medewerkers optimaal kunnen functioneren en zich kunnen ontplooien, is van belang. Een goede werksfeer houdt mede in, dat de onderlinge verhoudingen aandacht krijgen. Collegiale verhoudingen zijn belangrijk voor een stabiele organisatie, wat direct invloed heeft op de tevredenheid van zowel de opdrachtgevers als de professionals.
Alle door Myler-medewerkers uitgevoerde zakelijke handelingen worden accuraat en naar behoren, in overeenstemming met de vastgestelde procedures in het Kwaliteits- en milieumanagementsysteem, vastgelegd en verantwoord in onze administratie. Geheimhouding en privacy zijn van essentieel belang voor de bedrijfsvoering. Er zijn passende maatregelen genomen om de bescherming en integriteit van alle dossiers en digitale informatie die Myler beheert, te waarborgen.
Informatie wordt door Myler beschouwd als een kritieke component voor de uitvoering van de werkzaamheden. De beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van deze informatie is daardoor van groot belang. Omdat informatie een waardevol eigendom is en Myler op de juiste wijze informatiebeveiliging wil waarborgen is in 2018 een informatiebeveiligingssysteem opgezet op basis van de ISO 27001 norm. In juni 2018 is dit systeem gecertificeerd. Deze certificering biedt Myler de vrijheid om te groeien, te innoveren en ons klantenbestand verder uit te breiden, in de wetenschap dat alle vertrouwelijke gegevens daadwerkelijk vertrouwelijk blijven.
Myler biedt de medewerkers de mogelijkheid om thuis te werken, en gedetacheerde medewerkers geven zoveel mogelijk medewerking aan het milieubeleid van onze opdrachtgevers. Myler faciliteert voor zzp’ers sociale voorzieningen, werk- en verblijfsvergunningen.
Bewustwording voor het milieubeleid wordt gecreëerd door medewerkers actief te betrekken bij de uitvoering van de benodigde activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn, met welke leaseauto’s gaan we rijden en binnen welke werkprocessen kunnen we voordelen halen door steeds meer elektronisch, gedigitaliseerd en in de Cloud te gaan werken.
Klanten
De kwaliteit van onze dienstverlening krijgt vorm door betrouwbaar en betrokken gedrag. Open en eerlijk treden wij de zzp’ers en onze klanten tegemoet, door heldere contracten, transparantie in tarieven, originele cv’s, puur, niet mooier dan het is.
Bij Myler:
- Staat de zzp’er voorop bij het faciliteren van het ondernemerschap van de zzp’er.
- Staat de opdrachtgever centraal bij het kwalitatief invullen van vacatures.
- Kenmerken medewerkers zich door deskundigheid en betrokkenheid bij het behartigen van de belangen van de zzp’er en de opdrachtgever.
Om de kwaliteit van de dienstverlening te borgen en te verbeteren hanteert Myler een erkend kwaliteits- en milieumanagementsysteem, dat voldoet aan de ISO 9001 en ISO 14001/2015 norm en door een certificerende instantie is gecertificeerd. Het kwaliteits- en milieumanagementsysteem is gericht op het continu verbeteren van de dienstverlening, de interne organisatie, het primaire proces, maatschappelijk verantwoord ondernemen, het voldoen aan de wettelijke milieu eisen en het verhogen van de klanttevredenheid, waarbij risicomanagement een centrale rol heeft gekregen.
Daarnaast is door Myler op basis van NEN 4400-1 een managementsysteem geïmplementeerd en gecertificeerd door een certificerende instantie. Myler heeft zijn organisatie zo ingericht dat vastgesteld kan worden dat voldaan is aan de verplichtingen uit arbeid (de NEN 4400-1 norm) met betrekking tot:
- de aangifte en afdracht van loonheffing en omzetbelasting;
- het administreren van en het uitvoeren van controles op identiteitsdocumenten;
- het controleren van gerechtigheid op het verrichten van arbeid in Nederland.
In 2017 hebben wij ons laten certificeren voor het Bovib keurmerk. Met het Bovib Keurmerk onderscheiden inhuurintermediairs zich binnen de flexbranche. Vanuit de Bovib is een sterke behoefte gesignaleerd aan een keurmerk dat toetst en toeziet op wet- en regelgeving, kwaliteitseisen en risicobeperking op financieel en fiscaal gebied passend bij de dienstverleningsvormen binnen de Bovib.
De meeste voorname doelstellingen van het Keurmerk zijn:
- Beperken risico financiële en fiscale aansprakelijkheid
- Borgen kwaliteit van dienstverlening
- Risicogericht denken vanuit processen
Maatschappij
Goed en betrouwbare relaties staan bij ons voorop. Deze relaties met onze opdrachtgevers, IT-professionals, maar ook met samenwerkingspartners zijn duurzaam van aard waarin MVO gezamenlijk wordt nagestreefd. In het kader van de focus op MVO hebben we het FIRA-certificaat behaald. Dit certificaat is een “Assurance Statement’ waarin de duurzaamheidsprestaties van onze organisatie zijn beoordeeld door FIRA experts. Jaarlijks vindt hertoetsing plaats. De resultaten zijn vastgelegd op het FIRA-platform. Dit platform sluit nauw aan bij internationale en nationale normen op het gebied van duurzame ontwikkeling zoals ISO26000.
Bij Myler stimuleren we op actieve wijze de maatschappelijke betrokkenheid van alle medewerkers, welke we tot uiting brengen in de arbeidsvoorwaarden. We streven daarnaast, voor zover dit binnen onze mogelijkheden ligt, naar een opbouwende rol bij vraagstukken van maatschappelijke aard die niet noodzakelijkerwijs rechtstreeks verbonden hoeven te zijn met de bedrijfsuitoefening. Zo zijn we zeer actief in het promoten en faciliteren van ‘Het Nieuwe Werken’ onder medewerkers, opdrachtgevers en IT-professionals, met als doel het aantal woon–werk bewegingen te beperken.
Als onderneming staan we middenin de maatschappij, wat ons een bestaansrecht geeft. We dragen daarom graag ons steentje bij om wat terug te geven aan de wereld.