Opdrachten

Stichting ICTU UX Designer

UX Designer

Info

Functie

UX Designer

Locatie

Den Haag

Uren per week

12 uren per week

Looptijd

21.05.2024 - 22.05.2024

Opdrachtnummer

159778

Sluitingsdatum

date-icon21.05.2024 clock-icon10:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Ben jij een creatieve UX designer die gaat voor een betekenisvolle en aangename gebruikerservaring? Raak jij niet in paniek wanneer verschillende functies en gebruikersbehoeften met elkaar lijken te schuren of te botsen, maar zie je dat juist als een mooie uitdaging? Word je blij van het bedenken en uitwerken van creatieve oplossingen, voor de gebruiker maar ook samen met hen, midden in de kennis-community waarvoor we het online platform vernieuwen? Dan ben jij degene die wij zoeken!

Jouw inzet als UX Designer:
Jij bedenkt creatieve oplossingen om verschillende gebruikersbehoeften op een goede manier te combineren en werkt die uit in producten als een interactief prototype, mock-up of wireframe. Je werkt ideeën die naar voren komen in online/hybride brainstormsessies uit tot haalbare deeloplossingen en legt die voor in publieke demo's (je hoeft dit niet zelf te organiseren). Je werkt stap voor stap toe naar een integraal ontwerp dat zoveel mogelijk recht doet aan de verschillende gebruikersbehoeften. Je ontwerpen zijn creatief en innovatief, maar ook realiseerbaar. Je werkt daarom samen met onze experts in semantic mediawiki die de mogelijkheden van dit platform kennen.

Je houdt in je ontwerpen rekening met de wettelijke verplichtingen zoals digitale toegankelijkheidsvereisten. Je bereikt dit dankzij je persoonlijkheid, kennis, kunde en ervaring:

  • Je wordt heel blij van het bedenken en uitwerken van creatieve oplossingen en denkt waar nodig buiten de gebaande paden. Je inspireert zo ook anderen om creatief te zijn in hun ideeën en aanpak.
  • Je hebt affiniteit met kennisbanken en communityplatforms en kunt je inleven in de dilemma's en uitdagingen van een gecombineerd kennis- & communityplatform.
  • Je maakt gemakkelijk onderscheid tussen vraagstukken op het niveau van content, structuur, navigatie en layout, zodat de oplossing ook op de juiste niveau(s) gevonden kan worden.
  • Je hebt genoeg UX- en design expertise in huis om ruwe ideeën om te zetten in haalbare deeloplossingen en van deeloplossingen te werken naar een integraal ontwerp.
  • Je bent doortastend, creatief en analytisch. Je kunt een ontwerpbeslissing onderbouwen en waar nodig varianten voorleggen ter afweging.
  • Je bent communicatief heel vaardig, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent in staat om goed te overleggen met gebruikers, stakeholders en teamleden. Je voelt aan wanneer het tijd is voor een kop koffie of thee.
  • Je voelt je thuis in een community waar transparantie en zoeken naar win-win oplossingen normaal zijn.
  • Je hebt affiniteit met de toe te passen methoden en technieken, staat open voor de nieuwste technologieën en bent bereid je kennis indien nodig uit te breiden.
  • Je hebt de tijd om meters te kunnen maken in de zomerperiode, waarbij we samen zoeken naar een wenselijke mix tussen werken op afstand of op locatie, synchroon of asynchroon.

Achtergrond opdracht
Je hebt een centrale rol in het herontwerp van noraonline.nl, het platform van de kennis- community van architecten en architecturen in de publieke sector: de NORA Familie. De community draagt direct en indirect bij aan de kwaliteit van overheidsdienstverlening aan burgers: digitaal architecten ontwerpen nieuwe diensten en moderniseren bestaande diensten, of dat nu binnen een gemeente is, een waterschap of een ministerie. Binnen de community worden afspraken gemaakt over de kwaliteit van die diensten, ervaringen uitgewisseld, kennis opgebouwd en samengewerkt aan het eigen vakmanschap. De kennis die we met publiek geld opbouwen stellen we ook weer publiek beschikbaar en komt samen op noraonline.nl. Daar vind je ook nieuws, bijeenkomsten en contactpersonen voor de verschillende onderwerpen. De website is een open source semantic mediawiki, die de afgelopen tien jaar is uitgegroeid tot een kennisbank en communityplatform met duizenden pagina's content, maandelijkse online/hybride bijeenkomsten en ca 120.000 bezoeken per jaar. Het is geen verrassing dat die groei de vindbaarheid van de content en de navigeerbaarheid binnen de website niet ten goede is gekomen. De geplande redesign zet daarom in op een betere gebruikservaring voor de bestaande groepen gebruikers: zij die kennis komen halen en zij die kennis komen brengen. En we willen ook voorsorteren op te verwachten toekomstig gebruik, op nieuwe manieren en in nieuwe contexten. Het platform is al mens- en machine-uitleesbaar, maar er liggen nog uitdagingen in het optimaliseren van toegankelijkheid en responsiveness op verschillende devices. Een andere uitdaging is hoe we nieuwe functionaliteiten effectief kunnen benutten, met zo veel verschillende behoeften en functies op één platform: hoe kunnen we de behoeften van de ene groep goed realiseren, zonder die van andere in de weg te zitten?
Als UX-er werk je in een klein team samen met de community-managers en beheerders van noraonline en specialisten vanuit de platformleverancier. Jouw rol ligt in het vertalen van de behoeften naar deeloplossingen en uiteindelijk naar een integraal ontwerp voor de vernieuwde website. Op basis van gebruikersonderzoek en gesprekken zien we een aantal dilemma's die vragen om creatieve oplossingen, maar wellicht zie jij er nog meer. We willen per dilemma een brainstorm houden met gebruikers en geïnteresseerden om oplossingen te verzinnen en de (deel-)oplossingen presenteren in een publieke demo. Zo betrekken we de community actief in de redesign.

Eisen

  • Ervaring: minimaal 3 jaar of 3 zeer verschillende opdrachten als UX designer.
  • Bekend met de problematiek: in de motivatiebrief benoem je expliciet tenminste één uitdaging en één dilemma bij het gebruiksvriendelijk maken van een website die zowel kennis- als community-platform is.
  • Aan te leveren als motivatie bij de aanbieding:
    • Een uitleg in eigen woorden waarom je voldoet aan het profiel en de door jou aan het project te leveren bijdrage (motivatiebrief)
    • Een link naar het eigen portfolio, waaruit blijkt dat je ideeën goed kunt visualiseren en omzetten naar een interactief prototype, mock-up of wireframe

    Wensen

  • Je hebt ervaring met responsive design
  • Je hebt ervaring met de digitale toegankelijkheidsvereisten
  • Je hebt ervaring met het (visueel) presenteren van voorgestelde ontwerpen of deeloplossingen in vormen als mockups, prototypes en wireframes

  • Onderstaande wensen worden alleen beoordeeld in het gesprek:

  • Je bent in staat onderscheid te maken tussen issues op het niveau van content, structuur, navigatie en layout en toont dat in het gesprek
  • Je hebt ervaring opgedaan binnen binnen communities, en/of met omvangrijke kennisbanken en/of met mediawiki's. Dat is/was bij voorkeur in je rol als UX designer, maar ook andere ervaringen binnen of buiten je werk geven je waardevolle perspectieven.
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Stichting ICTU

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Ben jij een creatieve UX designer die gaat voor een betekenisvolle en aangename gebruikerservaring? Raak jij niet in paniek wanneer verschillende functies en gebruikersbehoeften met elkaar lijken te schuren of te botsen, maar zie je dat juist als een mooie uitdaging? Word je blij van het bedenken en uitwerken van creatieve oplossingen, voor de gebruiker maar ook samen met hen, midden in de kennis-community waarvoor we het online platform vernieuwen? Dan ben jij degene die wij zoeken!

    Jouw inzet als UX Designer:
    Jij bedenkt creatieve oplossingen om verschillende gebruikersbehoeften op een goede manier te combineren en werkt die uit in producten als een interactief prototype, mock-up of wireframe. Je werkt ideeën die naar voren komen in online/hybride brainstormsessies uit tot haalbare deeloplossingen en legt die voor in publieke demo's (je hoeft dit niet zelf te organiseren). Je werkt stap voor stap toe naar een integraal ontwerp dat zoveel mogelijk recht doet aan de verschillende gebruikersbehoeften. Je ontwerpen zijn creatief en innovatief, maar ook realiseerbaar. Je werkt daarom samen met onze experts in semantic mediawiki die de mogelijkheden van dit platform kennen.

    Je houdt in je ontwerpen rekening met de wettelijke verplichtingen zoals digitale toegankelijkheidsvereisten. Je bereikt dit dankzij je persoonlijkheid, kennis, kunde en ervaring:

    • Je wordt heel blij van het bedenken en uitwerken van creatieve oplossingen en denkt waar nodig buiten de gebaande paden. Je inspireert zo ook anderen om creatief te zijn in hun ideeën en aanpak.
    • Je hebt affiniteit met kennisbanken en communityplatforms en kunt je inleven in de dilemma's en uitdagingen van een gecombineerd kennis- & communityplatform.
    • Je maakt gemakkelijk onderscheid tussen vraagstukken op het niveau van content, structuur, navigatie en layout, zodat de oplossing ook op de juiste niveau(s) gevonden kan worden.
    • Je hebt genoeg UX- en design expertise in huis om ruwe ideeën om te zetten in haalbare deeloplossingen en van deeloplossingen te werken naar een integraal ontwerp.
    • Je bent doortastend, creatief en analytisch. Je kunt een ontwerpbeslissing onderbouwen en waar nodig varianten voorleggen ter afweging.
    • Je bent communicatief heel vaardig, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent in staat om goed te overleggen met gebruikers, stakeholders en teamleden. Je voelt aan wanneer het tijd is voor een kop koffie of thee.
    • Je voelt je thuis in een community waar transparantie en zoeken naar win-win oplossingen normaal zijn.
    • Je hebt affiniteit met de toe te passen methoden en technieken, staat open voor de nieuwste technologieën en bent bereid je kennis indien nodig uit te breiden.
    • Je hebt de tijd om meters te kunnen maken in de zomerperiode, waarbij we samen zoeken naar een wenselijke mix tussen werken op afstand of op locatie, synchroon of asynchroon.

    Achtergrond opdracht
    Je hebt een centrale rol in het herontwerp van noraonline.nl, het platform van de kennis- community van architecten en architecturen in de publieke sector: de NORA Familie. De community draagt direct en indirect bij aan de kwaliteit van overheidsdienstverlening aan burgers: digitaal architecten ontwerpen nieuwe diensten en moderniseren bestaande diensten, of dat nu binnen een gemeente is, een waterschap of een ministerie. Binnen de community worden afspraken gemaakt over de kwaliteit van die diensten, ervaringen uitgewisseld, kennis opgebouwd en samengewerkt aan het eigen vakmanschap. De kennis die we met publiek geld opbouwen stellen we ook weer publiek beschikbaar en komt samen op noraonline.nl. Daar vind je ook nieuws, bijeenkomsten en contactpersonen voor de verschillende onderwerpen. De website is een open source semantic mediawiki, die de afgelopen tien jaar is uitgegroeid tot een kennisbank en communityplatform met duizenden pagina's content, maandelijkse online/hybride bijeenkomsten en ca 120.000 bezoeken per jaar. Het is geen verrassing dat die groei de vindbaarheid van de content en de navigeerbaarheid binnen de website niet ten goede is gekomen. De geplande redesign zet daarom in op een betere gebruikservaring voor de bestaande groepen gebruikers: zij die kennis komen halen en zij die kennis komen brengen. En we willen ook voorsorteren op te verwachten toekomstig gebruik, op nieuwe manieren en in nieuwe contexten. Het platform is al mens- en machine-uitleesbaar, maar er liggen nog uitdagingen in het optimaliseren van toegankelijkheid en responsiveness op verschillende devices. Een andere uitdaging is hoe we nieuwe functionaliteiten effectief kunnen benutten, met zo veel verschillende behoeften en functies op één platform: hoe kunnen we de behoeften van de ene groep goed realiseren, zonder die van andere in de weg te zitten?
    Als UX-er werk je in een klein team samen met de community-managers en beheerders van noraonline en specialisten vanuit de platformleverancier. Jouw rol ligt in het vertalen van de behoeften naar deeloplossingen en uiteindelijk naar een integraal ontwerp voor de vernieuwde website. Op basis van gebruikersonderzoek en gesprekken zien we een aantal dilemma's die vragen om creatieve oplossingen, maar wellicht zie jij er nog meer. We willen per dilemma een brainstorm houden met gebruikers en geïnteresseerden om oplossingen te verzinnen en de (deel-)oplossingen presenteren in een publieke demo. Zo betrekken we de community actief in de redesign.

    Eisen

  • Ervaring: minimaal 3 jaar of 3 zeer verschillende opdrachten als UX designer.
  • Bekend met de problematiek: in de motivatiebrief benoem je expliciet tenminste één uitdaging en één dilemma bij het gebruiksvriendelijk maken van een website die zowel kennis- als community-platform is.
  • Aan te leveren als motivatie bij de aanbieding:
    • Een uitleg in eigen woorden waarom je voldoet aan het profiel en de door jou aan het project te leveren bijdrage (motivatiebrief)
    • Een link naar het eigen portfolio, waaruit blijkt dat je ideeën goed kunt visualiseren en omzetten naar een interactief prototype, mock-up of wireframe

    Wensen

  • Je hebt ervaring met responsive design
  • Je hebt ervaring met de digitale toegankelijkheidsvereisten
  • Je hebt ervaring met het (visueel) presenteren van voorgestelde ontwerpen of deeloplossingen in vormen als mockups, prototypes en wireframes

  • Onderstaande wensen worden alleen beoordeeld in het gesprek:

  • Je bent in staat onderscheid te maken tussen issues op het niveau van content, structuur, navigatie en layout en toont dat in het gesprek
  • Je hebt ervaring opgedaan binnen binnen communities, en/of met omvangrijke kennisbanken en/of met mediawiki's. Dat is/was bij voorkeur in je rol als UX designer, maar ook andere ervaringen binnen of buiten je werk geven je waardevolle perspectieven.
  • Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    De recruiter

    Celine Correia

    Myler

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

    Privacy Preference Center